Aceasta este concluzia consilierului Anamaria Gram din Consiliul General al Muncipiului Bucureşti, pe fondul unui proiect de lege privind mobilitatea urbană durabilă care ar putea conduce la implementarea unor zone cu emisii scăzute în oraşe, inclusiv în Capitală.
„Sper să realizăm că dreptul la sănătate şi la viaţă este mai important decât cel de mobilitate”, a spus Gram în timpul unui workshop organizat de Asociaţia 2Celsius, la care au participat şi jurnaliştii Green News.
„Dacă locuitorii nu conştientizează ei înşişi că poluarea este o problemă şi le afectează sănătatea, va fi foarte greu de implementat o zonă cu emisii reduse”, a adăugat ea.
Citeşte şi: Neneciu: „Nu avem date despre poluarea aerului, nu avem probleme”
Deşi iniţiativa legislativă ar putea aduce România pe drumul cel bun în ceea ce priveşte poluarea aerului, Gram a criticat cadrul legislativ ca fiind „lax”, deoarece „lasă la latitudinea autorităţilor locale” implementarea zonelor cu emisii reduse.
Gram a spus că românii ar vrea să folosească biciclete sau trotinete mai mult, însă „trebuie să se simtă în siguranţă”, sugerând nevoia unor măsuri în acest sens.
Consilierul a vorbit şi despre nevoia de a îmbunătăţi transportul în comun, pentru ca oamenii să renunţe la maşinile personale.
Totodată, Gram a identificat nevoia unor campanii de conştientizare în cazul în care bucureştenii vor totuşi să opteze pentru maşini personale, în urma cărora chiar şi cei care optează pentru maşini personale să facă alegeri mai verzi şi „să ştie care dintre maşini cauzează probleme de sănătate”, menţionând în mod special efectul negativ al maşinilor diesel.
Citeşte şi: Oraşele unde şoferii ar putea avea restricţii de acces sau taxe suplimentare din 2025
Foto: Freepik