Life Style

Nike te provoacă să fii #zerowaste și #zerocarbon cu cea mai nouă colecție sustenabilă

5
min
15/7/2021

Viitorul planetei ține se află în mâinile noastre, iar protejarea mediului înconjurător trebuie să fie o prioritate pentru noi toți. Arată că îți pasă de sustenabilitate și susține noua campanie Nike, alături de Andreea Raicu, Mihai Morar, Emma Ștefan și Florin Cujba, în lupta #zerowaste și #zerocarbon, acțiune filmată intr-un cadru inedit: Green PC Ambalaje!

Totul a început cu tricourile sport și sneakerșii confecționați din plastic reciclat. Apoi, au urmat colecțiile de costume de baie pentru care s-au angajat să folosească numai energie regenerabilă și să reducă emisiile de transport. Acum, Nike a mai făcut un pas important în agenda sa de sustenabilitate, prin intermediul campaniei Move to Zero – un angajament ferm de a reduce emisiile de carbon și deșeurile la zero, pentru a proteja mediul înconjurător și, implicit, viitorul planetei. Colecția, care vine în completarea campaniei cu același nume, este susținută de patru dintre cei mai apreciați influenceri români, Andreea Raicu, Mihai Morar, Emma Ștefan și Florin Cujba, și se găsește deja în magazinele Nike din Afi Cotroceni, Mega Mall și Afi Brașov.

Cei patru influenceri au fost protagoniștii unui shooting la Green PC Ambalaje, într-un spațiu inedit, și au avut ocazia să încerce printre primii modelele cool ale colecției Move to Zero'.

Andreea Raicu, o adeptă a a stilului de viață eco friendly și o vedetă care promovează intens sustenabilitatea în mediul online, mărturisește că sportul îi dă o stare de bine și o energizează. Iar în această perioadă dificilă pentru noi toți mișcarea a ajutat-o să scape de anxietățile zilnice. De altfel, Andreea Raicu este o promotoare a modei sustenabile, dar și a mișcării, inițiind, alături de Florn Cujba, un program de fitness și nutriție. Vedeta s-a îndrăgostit de aspectul cool, dar și de comoditatea sneakerșilor Space Hippie.

Pasionat de sport, Mihai Morar a adoptat un stil de viață sănătos și îi îndeamnă pe toți cei care-l urmăresc să facă mișcare. La rândul său, omul de televiziune este un adept al sustenabilității și fan al echipelor sportive de la Nike, după cum a mărturisit într-o postare pe pagina sa de Facebook. „Voi purta cu prețuire «swoosh»-ul pe piept în diminețile în care alerg de lume ca să mă găsesc pe mine și mie rostul în lume. Așa cum a alergat și Phil Knight, fondatorul Nike, la începuturi”.

Emma Ștefan, cunoscută în mediul online ca EmmadelaZu, atrage, de asemenea, atenția pe pagina sa de Instagram despre importanța sustenabilității: „Să fii sustenabil înseamnă să înțelegi că împlinirea propriilor nevoi nu înseamnă să compromitem împlinirea nevoilor generațiilor care vin", spune Emma, care se autocaracterizează drept fata în tricouri și în sneakerși, mărturisind că adoră sportul.

Florin Cujba, unul dintre cei mai cunoscuți antrenori de fitness, a mărturisit că este fericit să facă parte din proiectul Nike. Fericit să fac parte din această campanie extraordinară de protejare a mediului și implicit a sănătății noastre". Antrenorul de fitness mărturisește că a fost încântat de stabilitatea, dar și de și confortul snikerșilor Nike, perfecți pentru antrenamente.

Nike Move to Zero – making a better world

in 2010 și până acum, șapte miliarde de sticle au fost reciclate de Nike și o parte substanțială a fost destinată poliesterului împreună cu alte deșeuri. Călătoria Nike spre protejarea planetei a început însă cu decenii în urmă, unul dintre cele mai longevive proiecte ale companiei fiind lansat anul 1993, prin colectarea tuturor tipurilor de pantofi sport uzati, în scopul reciclării acestora. Datorită acestui proiect, Nike a strâns peste 28 de milioane de perechi de pantofi de sport, reciclarea lor permițând crearea a mii de suprafețe dedicate activităților sportive, cum ar fi terenuri de baschet, piste de alergare și locuri de joacă.

În ultimii ani, schimbarea climaterică tot mai pregnantă a creat probleme atleților din lumea întreagă – temperaturile ridicate pe care maratoniștii sunt obligați să le suporte în timp ce aleargă, sau cele scăzute cu care se confruntă sportivii practicanți ai jocurilor de iarnă, fiind un impediment deloc de neglijat. Astfel a luat naștere Campania Move to Zero, inițiată de Nike, care a lansat colecția cu același nume pentru a veni în întâmpinarea noii realități climatice.

Mai mult, parte din acest angajament implică trecerea la 100% energie regenerabilă până în 2025, prin parteneriate cu fabrici ce utilizează structuri solare pentru acoperișuri în Vietnam, China și Indonezia. Nike își va rezizui, de asemenea, procesele de fabricație, producția de țesături și va reduce semnificativ dimensiunea cutiilor de carton. Iar până la sfârșitul anului 2021, Nike va eradica total pungile de plastic de unică folosință din toate magazinele sale. Iar în a treia parte a programului, Nike va contribui la plantarea de copaci, ce vor ajuta, de asemenea, la reducerea emisiilor totale de carbon.

Creați din materiale reciclate

Faimosul brand are drept scop minimizarea impactului pe care îl are asupra mediului producția de echipamente sportive, așadar a lansat o colecție sustenabilă, ce reprezintă un pas important în lupta împotriva poluării planetei. Inițiativa presupune schimbarea modului în care se procesează și se fabrică materialele. În schimb, folosește mai multe materiale existente, cum ar fi plasticul, firele și fibrele textile, pe care le reface. Materialele sustenabile din repertoriul mărcii includ: poliester reciclat (făcut din sticle de plastic), bumbac reciclat, bumbac organic certificat și nailon reciclat (care include material provenit din plase de pescuit și covoare). Piesele colecției Move to Zero au nu numai un design foarte cool, ci sunt și extrem de comode, dar, cel mai important, reprezintă un statement în lupta pentru protecția planetei.