Lăptăria cu Caimac pregătește, cel mai probabil din toamnă, un sistem de recuperare și refolosire a ambalajelor similar celor folosite în Germania. Automatele vor fi amplasate în orașele unde compania distribuie produse, iar aparatele vor oferi un bon valoric în schimbul ambalajelor. Acest bon va putea fi valorificat la magazinele partenere. Întrebat de retail.ro ce valoare vor avea bonurile emise de automate, Adrian Cocan, general manager la Lăptăria cu Caimac, estimează o sumă între 32 și 35 de bani pe sticlă. Ambalajele din sticlă reprezintă aproximativ 15% din prețul total al produselor și ajung la 17% dacă este socotit și costul extra al transportului. Brandul de lactate nu poate folosi ambalaje de plastic, pentru că felul în care procesează produsele depinde 100% de ambalajul de sticlă. Dacă nu ar avea ambalajele de sticlă, produsele ar avea 6-7 zile termen de valabilitate și nu ar fi acceptate de supermarket. "Sticla ajută să putem procesa foarte blând. Sticla este inertă și nu permite schimburi de oxigen, sticla are inerție termică substanțială și produsul rămâne rece și la 2 ore de la plecarea din magazin. Sticla poate fi refolosită de zeci sau chiar sute de ori și în final ne va ajuta să reducem impactul asupra mediului”, explică Adrian Cocan.
Lăptăria cu Caimac are propria fermă de producție a lactatelor. Fabrica de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 de tone de lapte pe zi, iar tehnicile de procesare moderne permit pasteurizarea laptelui la o temperatură mai joasă decât media obișnuită, pentru a păstra gustul laptelui de la vacă și o parte cât mai mare din substanțele nutritive. Investiția în sistemul de recuperare și refolosire a ambalajelor ar putea începe în această toamnă, printr-o emisiune de obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro, programată inițial pentru luna mai (dar amânată din cauza crizei Covid-19).