Solutii

Ketchup-ul viitorului: Heinz dezvoltă sticlă din hârtie ecologică

7
min
19/5/2022

Kraft Heinz își propune să devină primul brand care creează o sticlă de ketchup ecologică

Tartinele pentru grătar de vară vor primi o componentă ecologică. Puteți spune la revedere sticlelor de ketchup din plastic, pentru că producătorul Kraft Heinz a anunțat recent că ambalajele clasice pentru sticlele de ketchup vor fi schimbate cu unele sustenabile. 

Potrivit unui comunicat de presă, Kraft Heinz spune că își propune să devină primul brand care creează o sticlă de ketchup ecologică, pe bază de hârtie, în colaborare cu Pulpex, o companie producătoare de ambalare care oferă marilor branduri soluții de ambalaje sustenabile, reciclabile.

Anunțul vine într-un moment foarte bun, deoarece cererea de produse sustenabile, care nu conțin plastic, este în creștere. De exemplu, căutările pe internet pentru produse fără plastic au crescut și cu  90% pentru unele articole.

Citește și: ANALIZĂ Către independență energetică printr-un sistem 100% regenerabil, în 6 pași

În plus, între 2020 și 2028, se preconizează că piața globală a ambalajelor ecologice va ajunge la o rată de creștere anuală de 6,1%. Asta înseamnă că din ce în ce mai multe companii se adaptează la cerințele consumatorilor și renunță la ambalajele din plastic.

Există deja inovații pe această piață la branduri mari precum Burger King, Starbucks, ALDI și multe altele. Iar Heinz se alătură acestui club. 

Iată tot ce ar trebui să știți despre sticla pe bază de hârtie, precum și despre alte moduri în care Heinz a decis să acorde prioritate politicilor de a încuraja produsele sustenabile.

Sticla de ketchup din hârtie de la Heinz

Potrivit comunicatului de presă, noul model de ambalaj este încă în faza de dezvoltare. Va fi complet pe bază de hârtie regenerabilă și reciclabilă - fabricată 100% din pastă de lemn provenit din surse durabile.

Pentru a se asigura că acest ambalaj își atinge obiectivul de a fi o alternativă mai ecologică la plasticul greu de reciclat, prototipul trece prin diferite etape de testare înainte de a ajunge pe rafturi. Deci, s-ar putea să nu vedeți încă aceste sticle în magazinele alimentare. Să sperăm doar că nu vom aștepta foarte mult.

Un studiu Instacart din anul 2021 arată că ketchup-ul este unul dintre cele mai populare condimente din SUA. 

Aproximativ 23% dintre respondenții la sondaj au spus că acest condiment este singurul pe care l-ar folosi pentru tot restul vieții. Asta înseamnă că cea mai nouă inovație ecologică a lui Heinz și Pulpex poate avea un impact ecologic masiv. S-ar putea chiar să determine și alte mărci să urmeze exemplul lui Heinz.

Citește și: Industria băuturilor se plânge că planurile Comisiei Europene afectează reciclarea sticlelor de plastic

Iar sticla de hârtie nu este singura mișcare ecologică pe care o face Kraft Heinz. Compania s-a angajat să obțină emisii nete de gaze cu efect de seră zero în amprenta operațională și lanțul său de aprovizionare până în 2050. În plus, compania are obiectivul de a obține o reducere a emisiilor cu 50% până în 2030.

Mai mult, Heinz se gândește la modul în care își produce faimosul său ketchup. Până în 2025, compania speră ca toate roșiile folosite la producția ketchup-ului să provină din surse durabile de producție. Și, desigur, compania face tranziția către ambalaje de consum mai circulare și reciclabile.

Sursa foto: Flickr