Stiri

Comisia Europeană nu va fi atât de drastică în privința normei de poluare Euro 7

5
min
27/10/2022

Astfel, producătorii nu vor trebui să facă investiții mari în următorul deceniu pentru reducerea poluării în următoarea generație de mașini cu motor cu ardere internă.

Normele de poluare au devenit din ce în ce mai dure de-a lungul timpului. Comisia Europeană pare că nu va fi atât de exigentă în legătură cu viitoarele norme de poluare Euro 7.

Conform unui studiu de lege obținut de Politico, Comisia Europeană nu va fi la fel de drastică atunci când vine vorba de reducerea poluării produse de mașinii prin viitorul standard Euro 7.

Proiectul de lege sugerează stabilirea unor standarde de emisii pentru mașini și autoutilitare la același nivel cu cele existente în prezent pentru mașinile pe benzină, conform standardului Euro 6 existent.

Producătorii spun că dau banii pe electrificare

Acesta este un câștig uriaș pentru industria auto. Astfel, producătorii nu vor trebui să facă investiții mari în următorul deceniu pentru reducerea poluării în următoarea generație de mașini cu motor cu ardere internă. Cu toate acestea, ele își vor găsi sfârșitul până în anul 2035, conform noilor reglementări.

„În contextul circumstanțelor geopolitice și economice actuale, a fost făcută o revizuire finală”, a spus Comisia în evaluarea introductivă a impactului proiectului său de legislație Euro 7. A fost invocat costul crescut al energiei și al materiilor prime în industrie.

Industria auto este împotriva noilor reguli Euro 7. Argumentul este acela că va percepe noi costuri oneroase, în același timp cu care producătorii de automobile investesc în vehicule electrice.„Din perspectiva industriei, nu avem nevoie de Euro 7, deoarece va atrage resurse pe care ar trebui să le cheltuim pentru electrificare”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, la Salonul Auto de la Paris.

Sursa foto: PxHere