Cele 56 de centre de colectare ambalaje vor susține Sistemul Garanție Returnare (SGR), care a fost lansat 30 noiembrie.
Echipamentele tip RVM, amplasate în toate cele 56 de hipermarketuri din rețeaua Carrefour din țară, vor fi operate de către echipa Green Pack. Hipermarketurile retailerului dispun de o suprafață mare alocată spațiului de vânzare, iar instalarea punctelor de colectare SGR se va face în chioșcuri dedicate, amplasate în parcările magazinelor şi în apropierea intrărilor. Spațiile special amenajate vor avea în dotare și recipiente dedicate colectării reciclabilelor care nu intră în SGR, precum și chiuvete pentru igienizare și sisteme de aer condiționat.
Green Pack, companie românească cu o ascensiune rapidă, a fost selectată ca partener datorită experienței și angajamentului său față de procesele inovatoare de colectare și reciclare. Compania are o prezență națională în orașe cheie din România, inclusiv București, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Bacău și Râmnicu Vâlcea.
„Acest proiect strategic este parte a eforturilor comune ale Green Pack și Carrefour România de a oferi clienților acestuia din urmă o experiență de cumpărături prietenoasă cu mediul și de a încuraja acțiuni ale economiei circulare,” a spus Cristian Lazăr, CEO şi fondator al Green Pack.
„Începând cu 30 noiembrie, în toate cele 435 de magazine Carrefour - inclusiv noile magazine Cora care s-au alăturat rețelei de hipermarketuri Carrefour - vor exista echipamente de colectare, tip RVM. Dispunem de o infrastructură modernă de colectare, adaptată în funcție de fiecare format de magazin: hipermarket, market, express și discount, Supeco. Datorită suportului oferit de echipa Green Pack, suntem pregătiți să colectăm automatizat un număr mult mai mare de ambalaje decât cele provenite din activitatea noastră de zi cu zi,” a spus Nicolae Drîmbu, Head of Innovation la Carrefour România.
Pentru a susține tranziția către Sistemul Garanție-Returnare, Carrefour România a derulat din 2019 și până la 24 noiembrie 2023 programul Plata cu PET, prin intermediul căruia a oferit românilor fructe și legume românești la prețul de un PET pe doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă. De asemenea, pentru fiecare recipient de apă rPET DORNA, realizat din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, clienții au primit o cantitate dublă de fructe și legume proaspete. Timp de cinci ediții, campania a fost menită să educe și să aducă obiceiul de a colecta separat în rutina românilor, cu mici recompense care se întorc în comunitate, la producători.
Pentru mai multe informații și pentru a afla cum puteți contribui la această inițiativă, vizitați https://carrefour.ro/ și https://www.greenpack.ro/.