CSR

Bucureştenii pot primi tichete de 150 de lei dacă reciclează la magazinele PENNY

3
min
2/2/2023

Bucureştenii pot primi tichete cu valori de 10 şi 150 de lei dacă reciclează în oricare dintre cele 18 magazine PENNY din Capitală, începând cu 1 februarie.

Prin campania „Colectezi tu, câştigăm toţi - ‘ECOBONUS’”, lansată de Green PC Ambalaje, GreenPoint Management, PENNY România şi Coca-Cola HBC, locuitorii din Bucureşti vor putea aduce PET-urile folosite la aparate de colectare, adoptând astfel un comportament responsabil faţă de mediu.  

„Cu fiecare PET colectat, reducem deșeurile de ambalaje și le transformăm în resurse care, prin reciclare, dau viață unor noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă, precum sunt ambalajele apei noastre minerale Dorna. Credem în puterea lui ‘împreună‘ și vă invităm să faceți parte din schimbare, alături de noi”, a spus Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director la Coca-Cola HBC România.  

Mai poţi citi: Când se va lansa programul „Rabla” 2023. Finanţarea ar putea fi simplificată

„Sustenabilitatea este parte integrantă a planurilor noastre, atât cele adresate partenerilor, furnizorilor, cât și cele care vizează consumatorii, cu accent pe ambalaje sustenabile. An de an, facem pași importanți către o abordare circulară, dar doar împreună putem să atingem acest țel”, a adăugat ea.

La minim zece PET-uri colectate, aparatele eliberează un tichet prin care participanţii sunt înscrişi automat în tombole săptămânale, la care pot câştiga unul dintre cele 216 vouchere de cumpărături la PENNY, în valoare de 150 de lei.

Mai mult, la colectarea a 20 de sticle Dorna din PET reciclat 100%, consumatorii câştigă pe loc un voucher de 10 lei. Contravaloarea lor, de 50 de bani pe sticlă, va fi redirecţionată de cei trei parteneri ai Fundaţiei Comunitare Bucureşti pentru implementarea unui proiect de mediu în Capitală.

„Oamenii au nevoie să știe concret de ce e important să recicleze și să aibă acces la resurse care să le permită să adopte pe termen lung acest comportament responsabil. Noi suntem aici ca să le reamintim că fiecare acțiune pe care o facem azi are un impact major asupra modului în care va arăta viitorul nostru”, a spus Claudia Ivan, Sustainability Manager la PENNY România.  

„De aceea am instalat aparate RVM care pot citi codurile EAN de pe rPET-urile Dorna în fiecare din cele 18 magazine din București și ne propunem să extindem această noutate la nivel național. Fiecare PET reciclat contează și înseamnă grijă față de noi, față de natură și față de comunitate. Asta e ceea ce ne-am dorit să ajungă la oameni prin campania ECOBONUS – fiecare dintre noi poate contribui activ la binele comun”, a adăugat Ivan.

Mai poţi citi: Un joc care va fi lansat în primăvară va fi „cea mai bună lecţie” despre dezastrul climatic

Cu ajutorul ECOBONUS, proiectul OPEN dezvoltat de Climatosfera va reda comunităţii o suprafaţă verde de 2.400 de metri pătraţi din campusul studenţesc Tei, aducând mai multe beneficii. Zona Parcului Urban va fi deschisă tuturor oamenilor din cartier pentru activităţi recreative, fiind prevăzută şi cu un spaţiu de joacă, iar zona Grădinii Urbane va fi un spaţiu educaţional de agricultură urbană, unde oamenii învaţă cum să planteze culturi adecvate mediului urban, cum să reducă amprenta de carbon și cum să contribuie la economia circulară.

„Compania GreenPoint Management este încântată că se poate implica în acțiuni de sustenabilitate menite să sprijine comunitatea locală și să protejeze mediul înconjurător. În mod tradițional, societatea modernă s-a bazat pe sisteme liniare, în care resursele sunt extrase din natură, prelucrate și realizate produse, utilizate și la final eliminate, devenind deșeuri”, a spus Dan Ceaușescu, director executiv GreenPoint Management.

„În ultimele decenii, pe măsură ce utilizarea eficientă a resurselor a devenit o necesitate, încurajarea întreprinderilor și a consumatorilor să reducă, să reutilizeze și să recicleze deșeurile devine o misiune obligatorie în orice tip de activitate. Acum accentul se pune pe adoptarea unei economii pe model circular, în care deșeurile unui ciclu economic devin resursele unui alt flux economic“, a adăugat Ceauşescu.

Campania se desfășoară pe parcursul a trei luni,  până pe data de 25 aprilie, iar lista cu magazinele participante precum și condițiile de participare pot fi consultate în regulamentul campaniei disponibil pe site-ul www.penny.ro.