Stiri

Cluj-Napoca, cu un pas mai aproape de a avea a doua reţea de metrou din România

3
min
16/3/2023

Cluj-Napoca este cu un pas mai aproape de a avea a doua reţea de metrou din România, după Bucureşti.

O asociere de constructori şi proiectanţi din Turcia a câştigat licitaţia pentru viitorul metrou, care va avea 19 staţii, pe un traseu de 21 de kilometri, potrivit Primăriei Cluj-Napoca.

„Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. - Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia - Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect 'Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj '”, au anunţat autorităţile locale pe site-ul Primăriei.

Valoarea totală pentru realizarea proiectului a fost estimată la 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care lucrările de execuție au fost estimate la 8.666.341.418,31 lei fără TVA, iar proiectarea la 398.114.648,69 lei fără TVA. Proiectarea include servicii de monitorizare, studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), expertizare tehnică, documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică:

Finanţarea va fi asigurată prin bugetul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin PNRR, iar durata totală a contractului este de 96 de luni (opt ani).

Traseul metroului va începe în zona nouă rezidenţială din Floreşti şi va continua în zona spitalului regional de urgenţă şi a centrului comercial Vivo. Apoi, metroul va trece prin cartierul Mănăştur şi va traversa centrul oraşului până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și depoul suprateran.

Printre proiectele realizate de către ofertantul câștigător se număra lucrarea de construire a Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, dar şi proiectarea şi construirea liniei de metrou a II-a Varşovia, de la stația „Rondo Daszynskiego” până la stația „Dworzec Wilenski”.

Foto: Primăria Cluj-Napoca