Stiri

Upfield se angajează să adauge până în 2025 amprenta de carbon pe etichetele a jumătate de miliard de produse

10
min
8/9/2022

Recent, Upfield a devenit prima companie alimentară importantă care și-a dezvăluit public amprenta corporativă de metan.

Upfield a colaborat cu Quantis, o companie internațională de consultanță în domeniul sustenabilității specializată în evaluarea ciclului de viață al produselor, pentru a automatiza calculul emisiilor

Upfield, producătorul mondial numărul unu de produse pentru tartinat și brânzeturi vegetale, cu peste 100 de mărci, printre care Rama, Delma, Becel și Violife prezente în România, a investit într-un instrument inovator de calcul al amprentei de carbon, pentru a accelera tipărirea acestor informații pe etichetele a 500 de milioane de produse până în 2025. 

În 2020, Upfield a anunțat că până la sfârșitul anului 2021 va introduce etichetarea amprentei de carbon pentru 100 de milioane de produse. Compania a depășit ținta anunțată cu 20%, cu 120 milioane de produse etichetate până la finalul anului trecut.

Această performanță a fost posibilă cu ajutorul noului său instrument de calcul al emisiilor de carbon care automatizează evaluarea impactului produselor asupra mediului.

Astfel, Upfield a investit într-un sistem intern proiectat independent și validat de experți ce simplifică substanțial acest proces, care până acum a fost lung și laborios pentru companii. „Better Than”  - așa cum a fost denumit - folosește date bazate pe ingrediente, mod de producție, transport, ambalare și distribuție pentru fiecare produs, fiind conceput în conformitate cu standardele ISO.

Citește și: Seceta din Europa, cea mai gravă din ultimii 500 de ani, potrivit Comisiei Europene

Prin calcularea automată a impactului asupra mediului al produselor testate, timpul de evaluare a scăzut de la trei luni la treizeci de minute, iar costurile ajung la doar 10% din cele pe care le implică utilizarea unor servicii furnizate de companii și organizații specializate în evaluarea ciclului de viață al produsului.

Creat în parteneriat cu Quantis, sistemul a fost dezvoltat intern în nouă luni, acoperă peste 20 de piețe și a fost folosit deja pentru mai mult de 30 de proiecte. Pe lângă furnizarea de informații pe ambalaj pentru consumatori, instrumentul va oferi clienților, comercianților cu amănuntul și partenerilor din HoReCa date de impact asupra mediului, ajutându-i să facă alegeri alimentare sustenabile. 

Acesta este un pas major pentru Upfield, întrucât va permite ca etichetarea amprentei de carbon să devină realitate cât mai curând. Totodată, inițiativa subliniază angajamentul companiei de a contribui la transformarea sistemului alimentar și de a-și îmbunătăți constant performanța de mediu, socială și de guvernanță corporativă, promovând practicile de afaceri sustenabile.

Citește și: Monitorizarea pădurilor, obiectiv strategic pentru Comisia Europeană. Cum arată noul cadru

Instrumentul va fi folosit pentru toate mărcile Upfield din Europa și America de Nord. Pe piața din România, produsele Violife Vioblock și Viospread conțin deja pe etichetă informații privind amprenta de carbon. 

Upfield solicită celorlalte companii care activează în industria alimentară să ia măsuri pentru menționarea emisiilor de carbon absolute pe ambalaj. O astfel de abordare este în linie cu dorințele consumatorilor, după cum o dovedește un studiu din 2021 al companiei de consultanță de mediu Carbon Trust.

Potrivit acestuia, 54% dintre respondenți spun că este mai probabil să aleagă un produs pe eticheta căruia este menționată amprenta de carbon în defavoarea unuia similar, dar care nu oferă aceste informații. 

„Suntem bucuroși că ne-am depășit ținta pe care ne-am propus-o pentru 2021 și că avem un obiectiv și mai ambițios pentru 2025. Calcularea amprentei de carbon este o sarcină complicată, care necesită o analiză pe mai mulți indicatori.

A fost nevoie de timp și investiții, dar știm că oamenii vor să facă alegeri mai durabile, motiv pentru care este esențial să le oferim informațiile necesare în acest sens. Doar astfel putem ajunge la toate părțile interesate și putem face posibilă schimbarea, bazată pe înțelegerea faptului că dietele plant-based sunt mai benefice atât pentru planetă, cât și pentru oameni, așa cum reiese din numeroase studii”, a declarat Sally Smith, Director Sustainability & ESG, Upfield. 

Upfield și-a asumat angajamentul de a-și reduce amprenta totală de gaze cu efect de seră cu 25% până în 2030 și de a ajunge la nivelul net zero până în 2050. De asemenea, compania va renunța la plastic în 95% din ambalaje, până în 2030.

Recent, Upfield a devenit prima companie alimentară importantă care și-a dezvăluit public amprenta corporativă de metan și a cerut sectorului alimentar transparență inclusiv la acest capitol.