Românii nu au încredere că acţiunile de sustenabilitate pe care companiile pretind că le iau produc schimbări reale şi eficiente.
Un procent de numai 22% dintre românii din mediul urban consideră că brandurile iau măsuri semnificative pentru a răspunde problemelor de mediu, potrivit unui studiu recent de firma de sondaje Kantar, citat de Pagina de Sustenabilitate.
Mai grav este că aproape jumătate (48%) dintre aceştia s-au lovit de informaţii false sau înşelătoare despre acţiuni de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR) anunţate de diverse branduri, fapt ce creează scepticism.
Sectoarele unde cei mai mulți dintre români au auzit sau văzut informații false sau înșelătoare sunt: hypermarket/supermarket (62%), îmbrăcăminte/încălțăminte (62%), legume/fructe proaspete (59%) sau furnizorii de energie (57%).
Alte sectoare unde s-a înregistrat un grad de scepticism ridicat când vine vorba de CSR sunt: carne şi mezeluri, auto, vehicule electrice şi hibride şi electrice şi electrocasnice.
„Acest sentiment pe care îl au consumatorii, că brandurile fac greenwashing sau socialwashing, este un risc pentru ele și trebuie să se asigure că beneficiază în continuare de încrederea consumatorilor” a spus Mădălin Vladu, senior director responsabil de Bran şi Sustenabilitate la Kantar Insights România.
Studiul s-a desfăşurat în luna iulie şi a cuprins 26.000 de consumatori din 33 de ţări, inclusiv 1.000 din România.
Foto: Freepik