Solutii

Primăria Sectorului 2 a lansat o „hartă interactivă a gunoiului”. Locuitorii sunt încurajați să semnaleze problemele

7
min
26/5/2022

Harta interactivă este bazată pe programul operatorului de ridicare a fracţiilor de deşeuri (menajer şi reciclabile).

Primăria Sectorului 2 extinde platforma digitală dedicată salubrizării cu o hartă interactivă, ce facilitează colaborarea şi implicarea civică a comunităţii locale în procesul de monitorizare a calităţii serviciilor prestate.

Primăria Sectorului 2 extinde platforma digitală www.salubrizare.ps2.ro cu harta interactivă http://salubrizare.ps2.ro/harta/ pentru a activa şi încuraja implicarea civică a comunităţii locale în procesul de monitorizare a calităţii serviciilor de salubrizare prestate în sector.

Harta interactivă este bazată pe programul operatorului de ridicare a fracţiilor de deşeuri (menajer şi reciclabile), iar cetăţenii o pot accesa şi afla cu uşurinţă în ce zile ale săptămânii se ridică deşeurile pe strada lor, în funcție de tipul de fracţie (menajer sau reciclabile).

Citește și: ANALIZĂ - 7 motive pentru care regenerabilele sunt mai bune decât energia nucleară

Harta Colectării este, pe de o parte, o resursă transparentă pentru informarea corectă a cetăţenilor, dar şi un instrument ce dă puterea acestora să acţioneze şi să colaboreze îndeaproape cu Primăria pentru a se asigura că beneficiază de servicii de salubrizare de calitate.

Chiar dacă cetăţenii au o relaţie contractuală cu o entitate privată pe care o plătesc pentru serviciile prestate, Primăria Sectorului 2 îşi propune să nu fie un spectator pasiv, ci un sprijin real şi concret pentru cetăţeni (în cazul în care aceştia întâmpină probleme ce ţin de respectarea clauzelor contractuale).

Harta facilitează o colaborare deschisă a instituţiei cu comunitatea locală. Împreună cu locuitorii Sectorului 2, Primăria îşi propune să obţină o monitorizare eficientă a modului în care se prestează serviciile de salubrizare şi, unde este cazul, operatorul poate fi penalizat.

Citește și: ANALIZĂ Atmosferă încinsă - cum vaporii de apă din atmosferă amplifică efectul de seră

Astfel, dacă operatorul întârzie ridicarea deşeurilor cu 24 de ore, cetăţenii sunt invitaţi să transmită Primăriei informaţiile (locaţia, ziua, ora, fotografii drept probă) la adresa: salubrizare@ps2.ro.

Parteneriatul pentru un sector curat şi civilizat nu se rezumă doar la implicarea civică în procesul de monitorizare a serviciilor de salubrizare, ci şi la o responsabilizare a populaţiei cu privire la o măsură ce îmbunătăţeşte calitatea vieţii tuturor.

Aşadar, Primăria transmite un apel public către comunitatea întregului sector de a depozita sacii şi pubelele cu deşeuri doar în dimineaţa zilei de ridicare.

Despre platforma digitală www.salubrizare.ps2.ro: Iniţial, platforma a fost concepută cu obiectivul de a fi un instrument de informare transparentă a cetăţenilor cu privire la schimbarea paradigmei salubrizării în Sectorul 2 (trecerea de la taxa la tarif pe baza celor 2 principii europene: "plăteste cât arunci" (pay as you throw) şi "poluatorul plăteşte").

Apoi, a fost extinsă cu o nouă utilitate: s-a dovedit a fi un instrument digital extrem de util ce a uşurat procesul de contractare digitală - Asociaţiile de proprietari şi consumatorii casnici ce locuiesc la case au încheiat online contract direct cu operatorul şi şi-au personalizat contractul în funcţie de nevoi.

De la informare şi contractare digitală, platforma se extinde acum cu un nou instrument online interactiv - Harta Colectării Deşeurilor - pentru activarea, implicarea şi responsabilizarea comunităţii Sectorului 2.

Sursa foto: Rawpixel