Stiri

Parlamentul European are planuri mari pentru folosirea bicicletei ca transport. Care sunt beneficiile

9
min
31/1/2023

Proiectul adoptat marţi de Comitetul pentru transport şi turism (TRAN) are scopul de a dubla numărul de kilometri parcurşi cu bicicleta în Europa până în 2030.

Bicicleta va fi în centrul strategiei de tranziţie verde a Uniunii Europene, astfel că Parlamentul European plănuieşte investiţii majore în statele membre pentru a încuraja acest mijloc de transport.

Deputaţii europeni au spus că ciclismul în UE ar putea fi incurajat prin creşterea numărului de piste şi locuri de parcare pentru biciclete, dar şi printr-o cotă redusă de TVA, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei blocului comunitar.

Parlamentul European a subliniat beneficiile mersului cu bicicleta

Proiectul de rezoluție privind dezvoltarea unei strategii a UE pentru ciclism, adoptat marți de Comitetul pentru transport și turism (TRAN), pledează pentru recunoașterea importanţei folosirii acestui mod de transport.

Documentul evidenţiază beneficiile ciclismului pentru tranziţia ecologică: sănătate mai bună a oamenilor, reducerea aglomeraţiei rutiere, a poluării aerului şi a poluării fonice şi creştere economică.

Mai poţi citi: De ce aerul este mai poluat iarna. Județele din România unde respirăm cel mai toxic aer

În acest sens, europarlamentarii i-au solicitat Comisiei Europene să elaboreze o strategie europeană de ciclism, cu scopul de a dubla numărul de kilometri parcurși cu bicicleta în Europa până în 2030. Totodată, aceştia intenţionează să desemneze 2024: „Anul European al Ciclismului”.

Măsurile pe care le doresc europarlamentarii în fiecare stat UE

Potrivit europarlamentarilor, printre obstacolele care previn extinderea mersului cu bicicleta în oraşe se numără lipsa unor parcări şi a unor piste dedicate bicicletelor, dar şi a unor măsuri de prevenire a furtului de biciclete.

De aceea, ei doresc ca autorităţile regionale şi locale ale fiecărui stat european să integreze ciclismul, bicicletele electrice accesibile şi programele de partajare a bicicletelor în planurile de mobilitate urbană. Totodată, deputaţii europeni vor mai multă sinergie cu alte moduri de transport, prin crearea mai multor locuri pentru biciclete în trenuri şi a unui număr mai mare de parcări securizate în gări.

„Aceştia mai vor ca autorităţile fiecărei ţări UE să crească semnificativ investiţiile în construirea unei infrastructuri separate, dedicată bicicletelor şi ca TVA-ul pentru furnizarea, închirierea şi repararea bicicletelor tradiţionale şi a celor electrice să fie redus.  

„Parlamentul European este la un pas de adoptarea primei poziții cu privire la ciclism”

„Cu acest vot de astăzi în Comitetul pentru transport și turism, Parlamentul European este la un pas de adoptarea primei poziții cu privire la ciclism și, în sfârșit, de a poziţiona ciclismul ca un mod de transport pe picior de egalitate cu celelalte moduri”, a spus raportorul PE şi preşedintele TRAN, Karima Delli.

Mai poţi citi: VIDEO Ce cred bucureştenii despre traficul din Capitală

„Sunt foarte mândru de comitetul TRAN pentru că a luat atitudine cu privire la o problemă atât de importantă. Suntem cu toții de acord cu privire la numeroasele beneficii ale ciclismului, dar până acum ne lipsea un semnal puternic din partea instituțiilor UE, care să recunoască rolul central al ciclismului în societățile noastre. Apelul la o strategie europeană dedicată ciclismului şi pentru recunoaşterea ciclismului ca fiind un partener-cheie al strategiei industriale europene sunt pași importanți către această schimbare de mentalitate în cadrul instituțiilor noastre, care va avea un impact extraordinar în viaţa de zi cu zi”, a adăugat Delli.

Proiectul de rezoluție privind dezvoltarea unei strategii a UE pentru ciclism ar putea fi votat de plenul Parlamentului European în timpul reuniunii sale de la Strasbourg din februarie.

Sursa foto: PxHere