Stiri

Ce știu elevii despre mediu și cum văd ei sustenabilitatea

5
min
26/5/2022

O serie de rapoarte internaționale printre care și cele ale Comisiei Europene arată apetența tinerilor pentru subiecte precum schimbările climatice sau încălzirea globală.

De exemplu, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică arată că din testarea PISA care a avut loc în 2018, cea mai recentă, 79% dintre studenții din cele 37 de țări OCDE știau despre subiectul schimbărilor climatice și încălzirii globale.

Nivelul ridicat de conștientizare în rândul elevilor ar trebui remarcat și în contextul în care o medie de 78% dintre elevii de 15 ani din țările OCDE au fost de acord sau profund de acord cu afirmația că „a avea grijă de mediul global este important pentru mine”.

În nicio țară acest procent nu a scăzut sub 64%. Datele au fost colectate în 2018, cea mai recentă testare PISA având loc luna trecută, rezultatele fiind așteptate în toamna 2022.

Citește și: ANALIZĂ - 7 motive pentru care regenerabilele sunt mai bune decât energia nucleară

Revenind la datele din 2018 pentru elevii de 15 ani, mulți adolescenți au raportat că susțin în mod activ un comportament care să ducă la un stil de viață sustenabil în viața lor de zi cu zi: 

71% au spus că reduc energia pe care o consumă acasă utilizând moderat centralele termice și aparatele de aer condiționat pentru a proteja mediul; 

45% aleg anumite produse din motive etice sau de mediu chiar dacă sunt mai scumpe;

39% participă la activități în favoarea protecției mediului; 

În România, rezultatele PISA 2018 arată proporții mai mari – peste 82% dintre elevii de 15 ani spun că a avea grijă de mediu este important pentru ei.

Citește și: ANALIZĂ Atmosferă încinsă - cum vaporii de apă din atmosferă amplifică efectul de seră

Cu toate acestea, doar 43% dintre adolescenți, față de 80% maximum, au încredere că pot face ceva pentru lumea aceasta și că schimbarea se poate produce.

Sursa foto: Pixnio