Solutii

Aplicația dedicată reducerii risipei alimentare a fost oficial lansată pe piața din România

3
min
28/3/2024

Munch oferă clienților posibilitatea de a achiziționa produse alimentare cu reduceri de până la 70%.

Munch, platforma care contribuie la combaterea risipei alimentare, a fost oficial lansată pe piața din România, oferind clienților posibilitatea de a achiziționa produse alimentare de la restaurantele și magazinele preferate, beneficiind de reduceri substanțiale, între 50 și 70%.

Conform unui comunicat emis luni de către AGERPRES, aplicația pune la dispoziția utilizatorilor produse din 72 de locații, colaborând cu 52 de parteneri și este disponibilă în prezent în București. Numărul partenerilor este în creștere săptămânală, iar în lunile viitoare se va extinde și în alte județe.

Mecanismul este simplu: utilizatorii fac rezervări pentru produsele dorite, le plătesc online, după care le ridică personal. ”Intrarea pe piaţa din România marchează un pas important pentru noi şi reprezintă şi o oportunitate de a avea un impact semnificativ în regiune. Ne bucurăm că am găsit deschidere pe piaţa locală şi că vom contribui la reducerea risipei alimentare, în timp ce le vom oferi clienţilor noştri produse delicioase la preţuri accesibile”, a declarat Kirill Perepelica, co-fondator & Chief Expansion Officer Munch, transmite G4 Media.

În România, Munch se va dezvolta prin intermediul unei echipe de vânzări cu experienţă locală, condusă de Alexandru Ţurcanu, care a fost anterior director strategic de vânzări al companiei Just Eat Takeaway, mai transmite sursa citată.

”Am construit o echipă alături de care ne vom concentra în următoarele luni pe dezvoltarea locală, în Bucureşti şi judeţul Ilfov, după care ne vom uita la marile oraşe din ţară. Acest tip de business, cum este Munch, este aproape de comunitate, ajută atât restaurantele şi magazinele, cât şi clienţii, în timp ce reduce risipa alimentară. Sunt convins că am început o poveste de succes”, a afirmat Ţurcanu pentru sursa citată.

În vara anului 2020, patru tineri studenți care împărțeau o garsonieră mică în Budapesta au conceput o aplicație pentru a lupta împotriva risipei alimentare. Obiectivul lor era să revoluționeze ospitalitatea maghiară și să introducă o nouă dimensiune verde în viața de zi cu zi a furnizorilor de catering și a clienților. De atunci, startup-ul lor a parcurs un drum impresionant cu peste 1.500.000 de descărcări ale aplicației și aproape 2.500.000 de pachete de mâncare salvate la nivel internațional.

În prezent, ei colaborează cu peste 3.500 de parteneri pentru a combate risipa alimentară în Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și, recent, în România.

Munch, fondată de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Kirill Perepelica și Albert Wettstein, se concentrează pe oferirea unei soluții tehnologice pentru combaterea risipei alimentare, conectând afacerile care au alimente nevândute la consumatori la prețuri reduse.

În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicația cehă Nesnezeno, extinzându-și astfel impactul și acoperind trei țări cu peste 3.000 de parteneri și mai mult de 2 milioane de descărcări ale aplicației.

În afară de Munch, pe piața românească mai este prezent și bonapp.eco, o altă platformă care furnizează alimente la prețuri reduse apropiate de data de expirare. Aceasta are în plan extinderea în mai multe orașe din România în următoarele 12 luni.

Foto: munch.eco