Solutii

30 km/h ar putea să fie viteza maximă în București, dar și-n marile orașe din țară. Apel al Comisiei Europene

7
min
3/8/2022

Limitarea vitezei la 30 km pe oră în zonele centrale din marile oraşe este o măsură pe care tot mai multe comunităţi o aplică.

Comisia Europeană încurajează statele membre să limiteze viteza la 30 km pe oră în zonele urbane, pentru a reduce accidentele grave, în special cele în care victime sunt copiii.

Statisticile arată că în ultimii zece ani, în Uniunea Europeană, 5.700 de copii şi-au pierdut viaţa în accidente de circulaţie, atât ca pietoni, cât şi ca pasageri în maşină, dar neasiguraţi în scaune speciale.

Limitarea vitezei la 30 km pe oră în zonele centrale din marile oraşe este o măsură pe care tot mai multe comunităţi o aplică, spune Teodora Călinescu, expert al Consiliului European pentru Siguranţa Transporturilor din cadrul Comisiei Europene.

Citește și: ANALIZĂ De ce istoria nu se repetă și când vine vorba de climă?

„Vorbim despre un set de măsuri care, împreună, pot face drumurile mult mai sigure atât pentru copii, cât şi pentru restul utilizatorilor de drum. Infrastructura este un element extrem de important în siguranţa rutieră.

Aceasta ar trebui să deservească comunităţile. În zonele în care există interacţiuni, în care există conflict între vehicule şi utilizatorii vulnerabili de drum, limita de viteză nu ar trebui să depăşească 30 km la oră. Nu vorbim doar despre un semn de circulaţie, ci despre măsuri concrete de limitare a vitezei în acele zone” spune Teodora Călinescu. 

Citește și: ANALIZĂ Soarele invizibil de pe acoperiș

Statisticile arată că un pieton lovit de o maşină la viteza de 30 km pe oră are 80% şanse de supravieţuire, în timp ce la 40 km pe oră riscul de a-şi pierde viaţa este foarte mare, conform Rador.

Sursa foto: Wikimedia Commons