CSR

Studiu: Românii au un interes crescut pentru alimentaţia vegană şi reducerea ambalajelor

4
min
16/11/2023

Românii au un interes crescut pentru produsele care nu au origine animală, patru din 10 considerând şi că o dietă sănătoasă şi sustenabilă implică mai multe fructe si legume.

Mai mult, 70% dintre respondenţii din generaţia Z şi 66% dintre cei din generaţia Millenials vor să devină mai sănătoşi şi sunt conştienţi de faptul că nutriţia are un rol vital în acest sens, potrivit unui nou studiu realizat de Carrefour şi Future Station, care analizează tendinţele din domeniul alimentaţiei.

Studiul „Foresight – Explorăm viitorul alimentaţiei” a fost realizat în 2023 şi a dezvăluit că 73% dintre consumatorii din generaţia Z vor să poată reutiliza ambalajele. Şi asta pentru că 91% dintre deşeurile de plastic ajung în gropile de gunoi, în fiecare an, în loc să fie reciclate, materialul având un interval de degradare de peste 400 de ani.

Pentru a promova reciclarea ambalajelor existente, dar şi alimentaţia bazată pe fructe şi legume şi produsele locale, Carrefour derulează ultima ediţie a campaniei Plata cu PET. Până pe 24 noiembrie, clienţii hypermarketurilor Carrefour din România vor primi fructe şi legume pentru fiecare PET, doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă.

Deoarece 57% dintre români cred că produsele locale sunt superioare celor din supermarket, iar 68% cumpără astfel de produse, Carrefour a anunţat că are colaborări cu 1.300 de fermieri români, dintre care 600 sunt producători ultralocali.

Studiul a mai dezvăluit şi că românii doresc informaţii detaliate despre produsele pe care le cumpără, precum comportamentul faţă de angajaţi şi certificări care dovedesc, de exemplu, că produsul este organic/bio. În jur de 80% au spus că atunci când ingredientele şi alte detalii pe lângă cele nutriţionale sunt menţionate, românii au mai multă încredere în companii.

„La Carrefour România, ne asumăm un rol activ în dezvoltarea durabilă a societății. Prin strategiile noastre de responsabilitate socială, ne dorim să contribuim la îmbunătățirea calității vieții românilor, prin promovarea unei alimentații sănătoase și sustenabile, sprijinirea comunităților vulnerabile, dezvoltarea de proiecte educaționale cu impact pe termen lung, promovarea unor comportamente de consum mai responsabile, pentru protejarea mediului înconjurător și, nu în ultimul rând, prin dezvoltarea continuă a angajaților noștri”, a spus Alina Gamauf, membru în comitetul executiv al Carrefour România.

Potrivit Raportului CSR (responsabilitate socială corporativă) al Carrefour România pentru 2022, Carrefour doreşte să reducă ambalajele la nivel de grup cu 20.000 de tone comparativ cu 2017 şi să atingă 100% ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.

Totodată, compania vrea să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 50% până în 2025 şi cu 70% până în 2040, comparativ cu 2019, la nivel de grup.

Foto: Freepik