Cu anvergura unui Boeing 747, dar cântărind doar cât un SUV, a înconjurat Pământul fără a folosi o picătură de combustibil. Numit „Solar Impulse 2”, a fost creația exploratorului elvețian Bertrand Piccard și a inginerului elvețian Bertrand Borschberg, construit pentru a prezenta potențialul energiei regenerabile.
După zborul său record, atunci când și-a îndeplinit obiectivul, „Solar Impulse 2” capătă acum o nouă viață
Citește și: FOTO Parcul Regele Mihai, afectat de secetă, abandonat de Primăria Capitalei
În 2019, a fost cumpărat de Skydweller Aero, o companie aerospațială de ultimă generație americano-spaniolă, care își propune să transforme avionul în primul „pseudo-satelit” viabil comercial din lume, capabil să facă munca unui satelit în orbită, dar cu mai multă flexibilitate și mai puțin impact asupra mediului.
După ce a cumpărat „Solar Impulse 2”, Skydweller a petrecut luni de zile modificându-l și l-a pus în funcțiune pentru prima dată în noiembrie 2020. De atunci, a finalizat 12 zboruri de testare, pe vreme însorită, în sud-estul Spaniei.
„Suntem în proces de a-l transforma într-o dronă”, a spus Miller. „Pilotul este încă acolo pentru siguranță, dar acum avem capacitatea de a pilota aeronava în totalitate autonomă”.
Decolările și aterizările sunt încă gestionate de pilot, dar Miller spune că următorul pas este adăugarea de sisteme care vor face avionul automat. „După aceea, putem scoate pilotul din avion. Suntem în curs de începere a construcției unui al doilea avion care nu are deloc cabină de pilotaj", adaugă el.
Îndepărtarea pilotului și a cabinei de pilotaj face loc pentru sarcini utile mai mari și este un pas necesar pentru a permite avionului să zboare timp de săptămâni sau luni (cel mai lung zbor al Solar Impulse 2 a fost puțin sub cinci zile).
Sursa foto: Flickr