Faţă de 2022, când procentul taxiurilor noi electrice a fost de doar 60%, în 2023, acesta a fost de 88%. Procentul îl întrece pe cel al maşinilor personale electrice, care anul trecut a fost de 82,4% din vehiculele noi.
Deşi legislaţia ţării nu impune tranziţia la taxiuri electrice, unele oraşe au stabilit date limită până la care toate taxiurile trebuie să fie electrice, iar clienţii le evită deja pe cele clasice.
La Oslo, regula intră în vigoare de la 1 noiembrie 2024, dată de la care maşinile pe bază de combustibili fosili nu vor mai primi licenţe de taximetrie. Deja, în capitala norvegiană, 90% din taxiurile noi înmatriculate în 2023 au fost electrice.
În alte oraşe, precum Bergen şi Stavenger, toate taxiurile noi înmatriculate anul trecut au fost electrice.
Marele obstacol în această tranziţie este numărul scăzut al staţiilor de încărcare rapidă, dedicate exclusiv taximetriştilor, pentru a nu sta la cozi alături de ceilalţi posesori de maşini electrice, potrivit Asociaţiei Vehiculelor Electrice din Norvegia.
Foto: Freepik