Smart City

În Țările Nordice se pune accent pe școala în aer liber

4
min
29/9/2020

Prim-ministrul din Danemarca, Mette Frederiksen a cerut profesorilor să țină cât mai multe ore în aer liber, ca măsură de precauție împotriva răspândirii virusului.

Danemarca a mutat cursurile elevilor în aer liber. Pe măsură ce toate țările care au redeschis sălile de clasă au probleme, în sistemele educaționale nordice învățământul s-a mutat în inima naturii. Și în Norvegia oficialii din domeniul educației și sănătății au recomandat desfășurarea cursurilor în afara unităților de învățământ, iar peste 100 de școli și-au mutat orele de clasă în natură. În unele țări, inclusiv Germania, există deja o tradiție a grădinițelor în aer liber, iar pandemia poate determina mai multe țări din lume să experimenteze metoda și pentru studenții mai mari.

Samso este o insulă la o oră distanță de Hou cu feribotul, cu o populație redusă care trăiește pe o suprafață de 44 de mile pătrate. Școala de aici, Samso Ferie Skole, o școală privată, dar cu finanțare de la stat - ca multe alte școli din Danemarca - a optat pentru efectuarea multor ore de școală în aer liber cu mult înainte de pandemie, criza sanitară accelerând acest proces. Sistemul constă într-o alternare a orelor în interior și exterior, iar scopul este ca elevii să învețe afară de mai multe ori pe săptămână, în funcție de vreme. Apropierea iernii nu îngrijorează pe nimeni: "Ne-am obișnuit", a spus Rikke Ulk, președinta asociației de sprijin a școlii. "Ne îmbrăcăm puțin mai bine și putem sta în aer liber!"

Până când noile clădiri vor fi gata, elevii merg pe jos sau cu bicicletele mai mult de un kilometru, de la vechile săli de clasă până la noua școală din pădure. Profesorii îi transportă pe cei mai mici în cărucioare atașate biciletelor. În timpul cursurilor, copiii stau pe bușteni sau pe iarbă, cu cărțile în mână, iar în orele de biodiversitate se studiază insectele din pădure sau viețuitoare din apă. În timpul orelor de sport, copiii ridică pietre sau efectuează alte activități fizice, folosind resursele pădurii. Cercetătorii spun că predarea în aer liber, implementată cu atenție, poate avea beneficii. S-a observat că elevii sunt mai liniștiți în pădure, prezintă niveluri de motivație mai ridicate decât colegii lor din sălile de clasă. Conform profesorilor danezi, cei care învață afară timp de cel puțin două ore pe săptămână tind, de asemenea, să obțină note mai bune la testele de citire.