Românii vor putea primi o cantitate dublă de fructe şi legume proaspete pentru fiecare sticlă de apă Rpet DORNA, realizată din plastic 100% reciclat şi reciclabil.
Campania „Plata cu PET”, care încurajează un comportament mai responsabil faţă de mediu, se va desfăşura între 1 septembrie şi 24 noiembrie în toate oraşele în care Carrefour este prezent cu hypermarketuri.
„Plata cu PET este inițiativa care de cinci ani exprimă viziunea Carrefour România asupra economiei circulare, transformând plasticul în monedă de schimb pentru fructele și legumele românești și promovând reintroducerea acestuia în circuitul economic, prin reciclare,” a spus Alina Gamauf, membru în comitetul executiv al Carrefour România.
Campania va beneficia de echipamente inteligente Reverse Vending Machines (RVM), prin care PET-urile, dozele de aluminiu şi ambalajele de sticlă pot fi colectate separat la standarde europene.
Clienții vor primi la schimb fructe și legume românești la prețul de un PET, o doză de aluminiu sau un ambalaj de sticlă per bucată. De asemenea, pentru fiecare recipient de apă rPET DORNA, clienții vor primi o cantitate dublă de fructe și legume proaspete.
Pe lângă fructele și legumele românești, clienții care aduc ambalaje PET, sticla și doze de aluminiu pe durata campaniei pot participa la marea tombolă pentru câștigarea a 20 de trotinete electrice. Înscrierea se realizează pe baza cartonașului disponibil în zonele dedicate campaniei.
„Plata cu PET a creat cadrul necesar pentru a înțelege că deșeurile de ambalaje, prin reciclare, se transformă în noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă, precum este ambalajul din 100% PET reciclat, utilizat pentru apa noastră minerală Dorna. Această ultimă ediție reprezintă pregătirea pentru modul în care consumatorii se vor implica în Sistemul de Garanție Returnare, utilizând aparatele automate de colectare pentru deșeurile de ambalaje din PET, aluminiu sau sticlă”, a spus Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director la Coca-Cola HBC România.
Fructele şi legumele oferite clienţilor Carrefour care plătesc cu PET-uri provin de la fermieri locali, susţinerea producătorilor români fiind benefică atât pentru economie, cât şi pentru mediu, întrucât este redusă cantitatea de dioxid de carbon generată de transportul acestora din alte ţări şi chiar alte continente.
Până acum, Carrefour România a colectat peste un milion de ambalaje PET în ultimii patru ani, în care s-a desfăşurat campania. Totodată, lanţul de hypermarketuri a facilitat colectarea a peste 300.000 de sticle şi doze de aluminiu, , prin implicarea a peste 500.000 de clienţi, care au primit peste 200 de tone de fructe şi legume româneşti.
Campania se desfăşoară în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management, TOMRA, FEPRA și ECO Synergy.
„GreenPoint este mândru să susțină și să fie parte a celei de-a cincea ediții a campaniei Plata cu PET. Proiectele de acest tip au o importanță crucială în educarea și conștientizarea publicului în domeniul sustenabilității. De la început, GreenPoint a fost implicat în acest proiect și suntem bucuroși să sprijinim și această ediție. Ca lider de piață în segmentul OIREP, credem că este datoria noastră să promovăm practici responsabile cu mediul înconjurător și să contribuim la crearea unui viitor mai curat și mai bun pentru toți”, a spus Dan Ceaușescu, CEO GreenPoint Management.
„Suntem deosebit de încântați de acest parteneriat și de oportunitatea de a face parte din campania pentru schimbare. Odată ce consumatorul înțelege că deține de fapt o resursă valoroasă și nu un simplu deșeu de plastic, va avea nevoie de accesibilitate maximă pentru a valorifica acea resursă. Rolul nostru este de a facilita dezvoltarea unei infrastructuri solide de preluare a ambalajelor cu o interfață prietenoasă, ce va crea o experiență plăcută pentru consumator și îl va determina să revină. Sistemul Garanție-Returnare este la câteva luni distanță, iar astfel de inițiative ajută în pregătirea temeinică pentru întâmpinarea consumatorilor”, a adăugat Dorin Mihai, director general la TOMRA Collection România, care produce automate de colectare.
Prima oprire a caravanei Plata cu PET 2023 a avut loc în weekend-ul 2-3 septembrie la Alba Iulia, în incinta noului hipermarket Carrefour și în Sibiu. Clienții celor două orașe au reciclat aproximativ 3.000 de PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje din sticlă la stația special amenajată în magazine.
Inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 37 de hipermarketuri din țară în perioada 1 septembrie – 24 noiembrie, după cum urmează:
Alba Iulia – Sibiu: 1-3 septembrie;
Cluj – Brașov: 5-7 septembrie;
Baia Mare – Sfântu Gheorghe: 9-11 septembrie;
Satu Mare – Piatra Neamț: 13-15 septembrie;
Oradea – Bârlad: 17-19 septembrie;
Timișoara – Focșani: 21-23 septembrie;
Drobeta-Turnu Severin – Galați: 26-28 septembrie;
Târgu Jiu – Brăila, 1-3 octombrie;
Craiova: 5-8 octombrie;
Constanța: 6-8 octombrie;
București: 17-19 octombrie;
Râmnicu Vâlcea – București: 21-23 octombrie;
Arad – Buzău: 25-27 octombrie;
Zalău – Ploiești: 29-31 octombrie;
Târgu Mureș – Târgoviște: 2-4 noiembrie;
Suceava – Pitești: 6-8 noiembrie;
Botoșani – București: 10-12 noiembrie;
Iași – București: 14-16 noiembrie;
Roman – București: 18-20 noiembrie;
București: 22-24 noiembrie.