Stiri

Cel mai puțin poluant pachebot din lume a plecat în prima sa croazieră

6
min
1/11/2022

Gigantul mărilor, comandat în iunie 2018 de compania elvețiană MSC Cruises, are 333 de metri lungime, 68 de metri înălțime și poate găzdui 6.700 de pasageri.

MSC World Europa, primul pachebot construit în Franța alimentat cu GNL (gaz natural lichefiat), prezentat ca fiind cel mai puțin poluant din lume, a fost livrat luni proprietarului, compania MSC Cruises, în portul Saint-Nazaire (Loire-Atlantique) din Franța. Prima destinație a navei gigant este Qatar, acolo unde va servi drept hotel plutitor pe durata Cupei Mondiale, transmite AFP.

„Este un nou pas în reducerea impactului asupra mediului. Această navă are cele mai scăzute emisii de CO2 pe tonă de ecartament din întreaga flotă mondială de pacheboturi, este un record mondial”, susține Laurent Castaing, director general al Chantiers de l'Atlantique.

Gigantul mărilor, comandat în iunie 2018 de compania elvețiană MSC Cruises, are 333 de metri lungime, 68 de metri înălțime și poate găzdui 6.700 de pasageri. "În comparație cu combustibilul clasic, mototul cu gaz are cu 25% mai puțin emisii CO2", explică Patrick Pourbaix, directorul general pentru Franța al MSC Cruises.

Hidrogenul, o soluție mai puțin poluantă

MSC World Europa folosește și un prototip de baterie cu combustibil, cu o capacitate de 150 de kilowați, o premieră mondială pentru o navă care funcționează cu GNL, potrivit MSC Cruises.

„Pe această navă există o zonă pe care o numim Yacht Club. Este o zonă mai specială, un fel de navă în navă, foarte primitoare, care poate găzdui 300 de pasageri”, explică Patrick Pourbaix.

„Gazul natural lichefiat reduce aproape în totalitate emisiile de oxizi de sulf”, explică Fanny Pointet, responsabil cu transportul maritim în Franța pentru ONG-ul Transport și Mediu.

Dar „utilizarea gazelor în transportul maritim nu este în principiu o idee bună, deoarece poate afecta clima și securitatea energetică”, continuă ea, insistând asupra faptului că „Europa încearcă să se desprindă de dependența sa de Rusia în ceea ce privește gazul”.

"Poate am putea accelera tranziția la hidrogen. Problema este că nu găsim suficient hidrogen pe Pământ pentru a alimenta navele noastre”, afirmă la rândul său Patrick Pourbaix.

Sursa foto: Wikimedia Commons/ Estormiz