Solutii

Administrația Biden alocă 3,1 miliarde de dolari pentru producția de baterii și susținerea lanțurilor de aprovizionare

5
min
5/5/2022

Administrația Biden și Departamentul de Energie al SUA (DOE) au anunțat o finanțare de 3,16 miliarde de dolari pentru a produce mai multe baterii și componente în Statele Unite.

Această strategie are ca scop consolidarea lanțurilor de aprovizionare din Statele Unite, crearea de noi locuri de muncă, anticipând creșterea cererii pentru bateriile litiu-ion.

Administrația Biden susține că investițiile vor sprijini, de asemenea, crearea de noi facilități comerciale, de producție și destinate reciclării bateriilor.

O finanțare separată de 60 de milioane de dolari a fost anunțată ca o investiție în susținerea refacerii bateriilor utilizate și pentru alimentarea vehiculelor electrice (EV), precum și pentru susținerea noilor procese de reciclare a bateriilor.

În februarie anul trecut, DOE a recomandat o stabilire clară a capacităților interne de producție și procesare a materialelor critice, pentru a exista o capacitate de susținere în totalitate a cererii de baterii de pe piața americană.

Instituția americană a sugerat investiții în reciclarea bateriilor și în economia circulară pentru a crește oferta internă și a reduce nevoia viitoare de extracție de materii prime noi.

„Poziționarea Statelor Unite are în vedere satisfacerea cererii în creștere pentru baterii avansate din punct de vedere tehnologic. Este modul în care ne creștem competitivitatea și ne "electrificăm" sistemul intern de transport”, a spus secretarul american pentru Energie, Jennifer M. Granholm referindu-se la finanțarea anunțată.

„Investițiile istorice ale administrației Biden în producția și reciclarea bateriilor va feri lanțului intern de aprovizionare de șocuri și îi va oferi stabilitatea de care are nevoie, scăzând dependența SUA de alte economii.

Citește si: UE vrea să interzică mii de substanțe chimice periculoase pentru sănătatea omului

Este vorba, practic, de o consolidare a economiei SUA având la bază energia curată și dezvoltarea de noi locuri de muncă, în timp ce a fost demarat un amplu proces de "decarbonizare" a sectorului de transporturi a SUA”, a explicat Granholm.

Consorțiul Federal pentru Bateriile Avansate (FCAB) a emis în luna iunie a anului trecut „Planul național pentru bateriile cu litiu 2021-2030”, considerată ca fiind o strategiile pentru investițiile în lanțul de aprovizionare cu baterii litiu-ion.

Raportul spune că este de așteptat ca piața globală a bateriilor litiu-ion să crească rapid în următorul deceniu și că DOE lucrează deja cu industria americană pentru o calibrare a acesteia la cererea crescută a pieței. Potrivit unui comunicat de presă al DOE, mai mult de 2,5 milioane de vehicule electrice plug-in au fost vândute în SUA începând cu luna martie a acestui an.

Citește si: ANALIZA Raportul Grupului pentru Schimbări Climatice (IPCC) - Azi decidem scenariul climatic pentru următorul secol

DOE se referă și la costurile bateriilor care au scăzut cu peste 90% din 2008, în timp ce energia furnizată și performanța acestora au crescut rapid, deschizând calea pentru o tranziție accelerată la vehicule cu emisii zero.

Instituția americană susține că investițiile recente vor ajuta la evitarea și atenuarea posibilelor întreruperi care pot apărea pe lanțul de aprovizionare de pe piața americană și vor duce la o accelerare a producției de baterii în SUA. Practic, această strategie va duce, în final, la o satisfacere a cererii de autovehicule electrice de pe piața americană.

„Baza industrială din SUA trebuie să fie poziționată pentru a răspunde la această creștere a cererii de pe piață”, spune senatorul Debbie Stabenow din Michigan.

„În Statele Unite ne aflăm într-un moment critic în competiția noastră pentru a construi următoarea generație de vehicule electrice și de baterii", a continuat senatoarea de Michigan.

Ea susține că această finanțare va ajuta SUA să câștige această cursă globală a trecerii către noile tehnologii bazate pe motoarele electrice, prin investiții în producția proprie și lanțul intern de aprovizionare.

Sursa foto: Pixabay