Solutii

Studiu: Trenurile pe baterii sunt cu 35% mai ieftine decât cele pe hidrogen

4
min
12/8/2020

Un studiu a analizat eficiența, din punctul de vedere al costurilor, a bateriilor și a hidrogenului, comparativ cu motorina.

Asociația pentru standarde electrice și tehnologii electrice, electronice și informaționale din Germania a ajuns la concluzia că trenurile pe baterii sunt cu 35% mai ieftine decât cele pe hidrogen. În plus, costul energiei și înlocuirea repetată a celulelor de combustibil în timpul unei vieți de 30 de ani înseamnă că trenurile cu hidrogen sunt, de asemenea, mai costisitoare de utilizat decât trenurile diesel pe care le-ar înlocui. Totuși, studiul a luat în calcul utilizarea doar a hidrogenului „verde”, realizat prin electroliză utilizând electricitate din surse regenerabile. În realitate, în unele cazuri, așa-numitul „hidrogen gri” - mai ieftin, produs secundar al industriei chimice și petroliere - va fi utilizat în unele cazuri. În prezent, majoritatea hidrogenului vine din combustibili fosili, iar producția sa este responsabilă pentru emisii de carbon anuale echivalente cu cele ale Marii Britanii și ale Indoneziei combinate.

Producerea hidrogenului din surse de energie regenerabilă este încă scumpă, iar adoptarea sa este încetinită și de dezvoltarea înceată a infrastructurii și slaba reglementare. De asemenea, studiul presupune că hidrogenul va fi mai scump decât energia electrică, deoarece electricitatea este necesară pentru a produce hidrogenul în primul rând. Acest lucru este posibil să nu fie adevărat, deoarece energia electrică utilizată pentru producerea hidrogenului generat noaptea va fi probabil mai ieftină din cauza cererii mult mai mici în comparație cu energia electrică folosită ziua, atunci când majoritatea trenurilor electrice regionale funcționează. Studiul a fost realizat folosind o rețea regională centrată pe Düren, Renania de Nord-Westfalia, ca studiu de caz, și a calculat factori precum consumul de energie, viteza trenurilor și orarul. În prezent, această rețea este complet neelectrificată, cu excepția din jurul stației Düren, însă studiul a luat în calcul planurile privind rețeaua până în 2026, când stațiile de la capătul a două din cele trei linii care pleacă din oraș vor fi electrificate. Germania și-a asumat să elimine trenurile cu motorină până în 2050.