Solutii

Primăria Capitalei vrea să investească peste 800.000 de lei într-o campanie despre calitatea aerului

4
min
20/3/2024

„Preferința utilizatorilor pentru anumite tipuri de mobilitate contribuie la detașarea evidentă a traficului rutier ca sursă principală de poluare a aerului în Municipiul București,” se precizează în textul licitației.

Primăria Capitalei vrea să investească peste 800.000 de lei într-o campanie de comunicare şi conştientizare despre calitatea aerului în Bucureşti.

Demersul este menit să informeze cetăţenii despre poluarea aerului din Capitală şi despre efectul lor asupra sănătăţii

Licitația va avea loc pe 17 aprilie, iar valoarea estimată a viitorului contract este de 838.325,50, fără TVA. În urma unui concurs, va fi selectată cea mai bună propunere pentru dezvoltarea branding-ului campaniei, care include: alegerea numelui campaniei, manualul de identitate vizuală și al elementelor de creație de tip logo, spot video - audio pentru TV, radio, online și afișaj exterior.

Campania va pune accentul pe poluarea generată de traficul auto.

„Creșterea accentuată a parcului auto, caracteristicile traficului rutier, precum și preferința utilizatorilor pentru anumite tipuri de mobilitate contribuie la detașarea evidentă a traficului rutier ca sursă principală de poluare a aerului în Municipiul București, prin emisiile de poluanți și a gazelor cu efect de seră, precum: dioxid de carbon, monoxid de carbon, oxizi de azot, oxizi de sulf, particule în suspensie (PM10, PM2,5 și particule ultrafine), plumb, compuși organici volatili etc”, se precizează în textul licitației.

În 2023, Bucureștiul a fost pe locul opt în topul celor mai aglomerate orașe din lume, potrivit indexului anual realizat de producătorul de sisteme GPS Tomtom, şi pe locul patru în Europa.

Poluarea aerului are însă şi alte cauze în Capitală, în ultimii ani fiind discutate frecvent în spaţiul public probleme precum arderi ilegale de deşeuri, lipsa unui management integrat al deşeurilor, dar şi modurile de încălzire al locuinţelor.

Foto: Facebook