CSR

Românii au luat în vacanţă şi obiceiurile bune, reciclând dozele de băutură!

4
min
7/8/2020

În campania ExtravaCANza, prin care se colectează doze din aluminiu cu premii pentru turiștii din Mamaia, au fost colectate peste 10.000 de doze deja!

Pleci în vacanţă pe litoral? Ia cu tine şi obiceiurile bune! În perioada 24 iulie – 10 septembrie, Every Can Counts România te ajută să adopţi obiceiuri sănătoase pentru mediul înconjurător, prin facilitarea reciclării dozelor de băutură consumate pe plajă. Cât e vacanţa de lungă, în staţiunea Mamaia se desfăşoară şi în acest an campania ExtravaCANza, în cadrul căreia turiştii sunt încurajaţi să recicleze dozele din aluminiu, având şansa de a câştiga premii.

Devenită o campanie de tradiţie pe litoralul românesc, ExtravaCANza îşi propune să le ofere turiştilor suportul necesar pentru reciclarea dozelor de băutură atunci când sunt în vacanţă, cu scopul de a transforma această ocazie într-un obicei de lungă durată. Astfel, indiferent de formă, mărime sau culoare, toate dozele de băutură consumate în vacanţă pot fi reciclate în această vară cu ajutorul aparatului inteligent de reciclare instalat de Every Can Counts România în staţiunea Mamaia, la Taverna Aventura. Turiştii vor putea depune dozele în aparat în fiecare zi a campaniei (24 iulie – 10 septembrie), în intervalul orar 12.00-15.00, fiind recompensaţi pe loc cu premii:

  • 5 doze de aluminiu = o doză de suc sau bere (la alegere)
  • 20 doze de aluminiu = o mască textilă de protecţie cu mesajul reciclării
  • 50 doze de aluminiu =  un tricou cu mesajul reciclării
  • 200 doze de aluminiu = un voucher în valoare de 150 lei valabil în magazinele Penny

Organizatorii campaniei recomandă ca obiceiurile sănătoase să includă şi respectarea măsurilor de protecţie şi distanţare, astfel încât reciclarea dozelor să fie făcută cu dublă responsabilitate – pentru oameni şi pentru mediu. Campania ExtravaCANza este organizată la iniţiativa Asociaţiei Alucro, organizaţie care desfăşoară în România programul Every Can Counts, dedicat colectării şi reciclării dozelor din aluminiu, şi derulat în prezent în 19 ţări europene cu scopul de a încuraja oamenii să recicleze atunci când sunt în deplasare (la locul de muncă, în cadrul evenimentelor publice). Campania se bucură de susţinerea mai multor organizaţii care la rândul lor încurajează colectarea selectivă.

Sustenabilitatea e parte din ADN-ul companiei noastre și credem cu tărie că fiecare dintre noi este responsabil de ceea ce lasă în urma sa pentru generațiile viitoare. Producem și îmbuteliem băuturi și înțelegem foarte bine problema deșeurilor de ambalaje, precum și rolul nostru în abordarea ei. Derulăm de ani buni programe și campanii în acest sens: „După noi, strângem tot noi”, iniţiativa lansată de Coca-Cola HBC România acum trei ani, are un rol educațional, de conștientizare și încurajare a colectării selective și a atitudinii responsabile față de mediu și față de ceea ce lăsăm în urma noastră. Suntem, pentru al treilea an consecutiv, parteneri ExtravaCANza, şi ne bucurăm să susținem acțiunile Asociației Alucro. Pentru că da, fiecare ambalaj reciclat contează.” spune Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC România, partener în această acțiune.

Privim cu responsabilitate fiecare acțiune și urmărim ca amprenta noastră să fie una pozitivă, iar reciclarea ambalajelor este una dintre preocupările constante. Credem că prin toate acțiunile de protejare a resurselor pe care le avem la dispoziție contribuim la dezvoltarea unei culturi a responsabilității individuale. Din noiembrie 2019, în fabrica noastră din Ploiești reciclăm 100% deșeu de ambalaj. E important pentru toți să avem un comportament responsabil, pentru că astfel vom deveni mult mai atenți la impactul fiecăruia, în beneficiul comunităților și al mediului”, a declarat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A.

Suntem încântaţi să ne alăturăm şi de această dată campaniei ExtravaCANnza, alături de partenerii noştri. Ca de fiecare dată, proiectele pe care le desfăşurăm reprezintă parte a filozofiei noastre de business şi una dintre priorităţile majore pe termen lung. Reuşim cu succes să atragem publicul de partea noastră în toate demersurile, să fim parte a schimbărilor de mentalitate şi observăm o proactivitate crescută a populaţiei când vine vorba de colectarea separată a deşeurilor. Ne-am asumat rolul de a educa din punct de vedere ecologic și de a informa corespunzător participanții la evenimente despre importanța colectării separate a deșeurilor și diminuarea impactului negativ de mediu, precum și rolul fiecăruia dintre noi în atingerea acestui deziderat”, declară Geanin Şerban, Director Executiv GreenPoint Management, partener în această campanie.

Regulamentul privind desfăşurarea campaniei ExtravaCANza este disponibil pe www.everycancounts.ro.