Solutii

Audi lanseaza un nou proiect ca parte a strategiei de economie circulară

3
min
16/3/2023

În octombrie 2022, 100 de vehicule au fost demontate ca parte a proiectului comun MaterialLoop.

Prin implementarea proiectului „MaterialLoop”, Audi face următorul pas spre închiderea mai multor cicluri de materiale în industria auto. Împreună cu 15 parteneri din sectoarele de cercetare, reciclare și furnizori, Audi analizează reutilizarea așa-numitelor materiale post-consum, care sunt preluate din vehiculele clienților la sfârșitul ciclului de viață. Ca parte a strategiei de economie circulară a Audi, proiectul oferă informații valoroase despre cum poate fi pusă în practică economia circulară.

Până în prezent, foarte puține dintre materialele utilizate în producția de vehicule noi sunt recuperate din mașinile vechi.  Audi vrea să schimbe acest lucru prin reutilizarea materialelor secundare extrase din vehiculele scoase din uz în producția de mașini noi. Reciclarea, care este o pierdere a calității materialelor rezultată din procesul de reciclare, trebuie evitată.

„Proiectul MaterialLoop subliniază viziunea noastră ambițioasă de a opera un concept de economie circulară extrem de eficient pentru vehiculele scoase din uz”, spune CEO-ul Audi Markus Duesmann.

„Obiectivul nostru este să recuperăm cât mai multe materiale la un nivel ridicat de calitate și să le reutilizam în producție. Acest lucru va economisi materiale primare valoroase și va reduce amprenta ecologică a produselor. În același timp, accesul direct la materiale secundare poate contribui la creșterea securității aprovizionării. Materiile prime nu ar mai trebui extrase.”

În octombrie 2022, 100 de vehicule au fost demontate ca parte a proiectului comun MaterialLoop. Numai dezasamblarea țintită a componentelor individuale a permis reținerea materialelor secundare de înaltă calitate, cum ar fi piesele mai mari de plastic pentru reciclare. După dezasamblare, caroseriile rămase au fost mărunțite și sortate în diferite tipuri de materiale care includ oțel, aluminiu, plastic și sticlă, în cooperare cu companiile partenere. Cu scopul de a testa reutilizarea unor astfel de materiale în producția de mașini noi, Audi a definit și a pilotat procesul de reciclare ulterioară împreună cu partenerii de proiect din industria de reciclare, lanțul de aprovizionare Audi și mediul academic.

Proiectul pilot se va derula până la sfârșitul lunii aprilie. În ciuda acestui fapt, Audi a reușit deja să pună în practică descoperirile valoroase din proiectul MaterialLoop, unele materiale fiind acum reintroduse în producția de automobile. Un rezultat este că o mare parte din deșeurile de oțel reciclate în proiect pot fi folosite pentru a face modele noi. Într-o încercare inițială, au fost produse șase bobine de oțel,  care se potrivesc standardelor înalte de calitate ale Audi și pot fi utilizate pentru cele mai exigente componente structurale. Audi intenționează să folosească bobinele pentru a produce până la 15.000 de piese de ușă interioară pentru Audi A4 la fabrica de presă din Ingolstadt. Mai mult, cercetările întreprinse ca parte a proiectului, porțiunea de oțel reciclat de la vehicule din bobină poate fi de fapt crescută și mai mult.

Mai mult, împreună cu partenerii de proiect, marca cu cele patru inele câștigă informații prețioase pentru proiectarea și construcția viitoarelor modele. Pe lângă îmbunătățirile aduse tehnologiei de sortare, „designul pentru circularitate” joacă un rol decisiv în eforturile Audi de a optimiza reciclabilitatea noilor generații de mașini. Aceasta înseamnă că, în ceea ce privește selecția materialului, compoziția și modularitatea, piesele auto și componentele acestora trebuie proiectate astfel încât să poată fi sortate după tipul de material în timpul reciclării la sfârșitul vieții. Ca rezultat suplimentar al proiectului-pilot MaterialLoop, Audi, în colaborare cu Grupul Volkswagen, a dezvoltat un ghid pentru furnizori care explică cu ce locații pot fi proiectate piesele din plastic într-un mod care crește și mai mult rata de reciclare în producția de automobile.

Foto: Freepik