Solutii

Zgomotul subacvatic creat de nave, industria petrolului și gazului, reprezintă un pericol pentru viața marină

4
min
11/1/2021

Zgomotul poate interfera cu capacitatea animalelor marine de a auzi, naviga, comunica și prinde prada.

Cercetătorii Stratchclyde au dezvoltat un sistem nou de măsurare a zgomotului subacvatic creat de nave care reprezintă un pericol pentru viața marină. Zgomotul subacvatic generat de armată (URN), industria petrolului și gazului și traficul maritim pot interfera cu capacitatea animalelor marine de a auzi, naviga, comunica și prinde prada. Problema a fost recunoscută de Organizația Națiunilor Unite la Convenția sa privind speciile migratoare din 2018, unde a solicitat mai multe cercetări despre impactul URN și unde s-a cerut țărilor ca acolo unde este posibil, să se atenueze zgomotul din ocean.

Profesorii Patrick Fitzsimmons și Mehmet Atlar de la Departamentul de Arhitectură Navală, Ocean și Inginerie Marină (NAOME) au adaptat echipamentele disponibile pentru acrea o HyDrone, o dronă impermeabilă echipată cu un microfon subacvatic SoundTrap pentru a înregistra URN generat de sistemele de propulsie ale ambarcațiunilor marine. HyDrone este capabil să aterizeze pe mare, să se oprească și să plutească în timp ce hidrofonul SoundTrap este suspendat sub el, după care se întoarce înapoi la barca de la care este operat.

Profesorul Atlar a explicat: "La fel ca și emisiile de carbon, creșterea emisiilor de URN provenite din traficul de mărfuri comerciale în continuă creștere din oceanul lumii a devenit un pericol care amenință viața mamiferelor și peștilor ai căror comunicații, hrănire, reprodcere și lucruri de zi cu zi sunt afectate negativ de emisiile URN.

Autoritățile internaționale și de reglementare UE, precum și Organizația Maritimă Internațională (OMI), dar și UE, au început campanii și au lansat programe de cercetare pentru a atenua și preveni acest impact nociv asupra mediului. Profesorul Fitzsimmons a adăugat: "În acest context, tehnologia precum HyDrone poate simplifica măsurarea practică a URN de la elicele navei și alte surse. Unitatea poate funcționa oriunde este operațională nava urmărită și poate măsura nivelurile de zgomot în apele puțin adânci”.

Platforma aeriană oferă un sistem de implementare mai ieftin și mai versatil deoarece poate fi lansat rapid pe linii de la 5 metri la 1,5 Km de nava țintă și poate fi recuperat în câteva minute, fără a fi necesară oprirea navei. HyDrone are, de asemenea, o cameră de bord cu lumină slabă și o cameră specială care poate măsura temperatura și salinitatea. Astfel de date vor fi utilizate pentru a valida simulări de calcul dinamice fluide mai avansate ale zgomotului indus, care sunt dezvoltate în cadrul NAOME.

HyDrone poate fi, de asemenea, adaptat pentru a înregistra mișcările undelor. Recent au fost efectuate probe în Northumber unde nava țintă a fost Princess Royal, proiectată de profesorul Atlar și studenții săi. Testul a confirmat capacitatea HyDrone de a reduce la minimum zgomotul de fond cu un flux redus încrucișat experimentat pe linia dintre dronă și hidrofonul SoundTrap.

Cercetătorii fac o serie de încercări suplimentare în estuarul Clyde, se vor date URN și video de la o varietate de nave care călătoresc la viteze de serviciu și la viteze de apropiere și plecare în apele mai puțin adânci. De asemenea, sistemul va fi disponibil comercial.