Stiri

Tehnologia de economisire a combustibilului aviatic bazată pe pielea de rechin

4
min
2/1/2023

Tehnologia de economisire a combustibilului va fi instalată pe aeronavele Lufthansa Cargo și Swiss International Air Lines (SWISS).

La mijlocul lunii decembrie 2022, Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) i-a acordat companiei Lufthansa Technik permisiunea de a modifica două variante de Boeing 777, dotându-le cu pelicule bazate pe tehnologia de economisire a combustibilului AeroSHARK, o inovație axată pe durabilitate dezvoltată în comun de Lufthansa Technik și compania de produse chimice BASF.

Tehnologia de economisire a combustibilului va fi instalată pe aeronavele Lufthansa Cargo și Swiss International Air Lines (SWISS).

Economii de 400 tone combustibil/ avion

„Datorită structurii sale speciale de suprafață cu nervuri microscopice, AeroSHARK reduce rezistența la frecare a învelișului aeronavei. Ca urmare, consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt reduse cu aproximativ un procent”, se menționează într-un comunicat.

„Pentru fiecare Boeing 777-300ER operat de SWISS, asta înseamnă economii anuale de aproximativ 400 de tone de kerosen și o reducere a emisiilor de peste 1.200 de tone de dioxid de carbon.

Boeing 777F, ceva mai scurt, va economisi aproximativ 370 de tone de combustibil și va avea o reducere a emisiilor de 1.170 de tone de CO2 în fiecare an”, se mai arată în comunicat.

Primul Boeing 777-300ER echipat cu AeroSHARK al companiei aeriene elvețiene a început deja operațiunile zilnice în octombrie. Primele zboruri ale acestui avion au fost efectuate pentru a colecta dovezi detaliate că modificarea AeroSHARK nu a avut un impact negativ asupra siguranței operaționale și a manevrării avionului.

Sursa foto: Flickr/ Alexander Lang