Stiri

Tanczos Barna: Am văzut ce înseamnă România turistică, ce dezastru poate să rămână după turiştii iresponsabili după o singură zi, de 1 Mai

8
min
5/5/2022

Tanczos Barna a declarat la lansarea Campaniei naţionale „Un' Doi Trei” că a văzut ce înseamnă România turistică.

Ministrul Mediului spune că a văzut ce multe gunoaie pot rămâne după după mini-vacanța de 1 Mai.

"Din păcate, sunt cetăţeni, turişti sau nu, iresponsabili, care nu ţin cont nici de regulile bunului simţ, nici de lege, nici de lucrurile învăţate acasă în cei 7 ani şi abandonează deşeuri peste tot, în cursurile de apă, pe malul mării, în zonele de plajă", a spus Tanczos Barna.

Referindu-se la Campania naţională „Un' Doi Trei”, ministrul Mediului a spus că prin derularea acesteia autorităţile îşi propun să transforme România într-o ţară curată.

„Lansăm încă o campanie prin care ne propunem să transformăm România într-o ţară curată. Este o campanie care vine în sprijinul Ministerului Mediului, care vine de jos, de la nivelul acelor entităţi care sunt responsabile de implementarea obligaţiilor producătorilor care pun pe piaţă ambalaje”, a declarat Barna.

Problema deșeurilor aruncate de turiști

Acesta a subliniat că o astfel de campanie este necesară mai ales în condiţiile în care românii nu au grijă de mediul înconjurător şi aruncă deşeuri în zonele turistice.

"Am văzut câte tone de deşeuri au fost lăsate în urmă, abandonate, de oameni iresponsabili exact în locaţiile unde, peste o lună, colegii noştri implicaţi în proiectul "Curăţăm România" fac eforturi deosebite să schimbe faţa acestei ţări", a menţionat ministrul Mediului.

Citește si: UE vrea să interzică mii de substanțe chimice periculoase pentru sănătatea omului

Tanczos Barna a arătat că, dincolo de aceste aspecte de abandon al deşeurilor, mai există şi provocarea colectării selective.

„Îi felicit pe cei care lansează Campania "Un' Doi Trei" prin care atragem atenţia asupra comportamentului fiecărui cetăţean acasă, în bucătărie, în casă, unde trebuie să facem sortarea deşeurilor în funcţie de material, de provenienţă.

Efortul pe care îl depunem noi, în familie, zi de zi, se materializează într-o presiune mai mică la nivelul depozitării în gropi autorizate, se manifestă într-o eficienţă mai mare în economia circulară, în procente care înseamnă obligaţiile României stabilite la nivel european”, a explicat Tanczos.

Citește si: În mijlocul navelor din portul Rotterdam, vacile plutesc pe apă pentru a proteja mediul înconjurător

Nevoia de campanii de sortare și colectare selectivă

Acesta a menţionat că orice campanie care vine de jos în sus, de sortare, de colectare selectivă, este bineventă şi va fi susţinută de Ministerul Mediului.

„Am lansat acum o lună campania "Curăţăm România" care are rezultate notabile şi s-au colectat peste 500.000 de kg de deşeuri. Am avut peste 1500 de acţiuni de ecologizare”, a explicat Tanczos Barna.

Campania „Un' Doi Trei” este derulată de Asociaţia OIREP ambalaje, cu sprijinul MMAP şi are ca scop educarea cetăţenilor şi informarea acestora cu privire la importanţa colectării separate a deşeurilor de ambalaje la sursă.

Green Point Management este partener al Campaniei „Un' Doi Trei”. GreenPoint face parte ca membru fondator din AOA (Asociația OIREP Ambalaje), care este initiatorul campaniei alaturi de Ministerul Mediului.

GreenPoint este un OIREP, asociația avand în componenta 8 OIREP-uri

Sursa foto: Pixabay