Stiri

Românii susțin cu o largă majoritate taxarea produselor poluante

8
min
6/10/2022

Una dintre principalele concluzii ale studiului este faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 conștientizează într-o proporție mai mare impactul pe care îl vor avea schimbările climatice.

Românii pun mai mult preț pe comportamentul prietenos cu mediul (79%), și favorizează, în proporție de 70%, taxarea produselor poluante, potrivit rezultatelor celui mai recent studiu lansat de Social Innovation Solutions (SIS) – „Percepțiile românilor asupra impactului schimbărilor climatice”.

Una dintre principalele concluzii ale studiului este faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 conștientizează într-o proporție mai mare impactul pe care îl vor avea schimbările climatice și sunt mai pesimiști, comparativ cu alte generații, care își estimează rata de optimism între 50% (peste 54 de ani) și 52% (25-54 de ani).

Citește și: 750 de milioane de euro au plătit cinci mari companii petroliere pentru a beneficia de o imagine verde

O discrepanță similară poate fi observată și comparând rata de pesimism a respondenților din mediul urban (56%) cu aceea a românilor din mediul rural (49%).

Pentru categoria de vârstă aferentă Generației Z, rata de optimism este de numai 10%, urmată de categorii ce corespund generației Millennials, de 25-34 (14%), respectiv 35-44 de ani (16%), și apoi de Generația X, de 45-54 de ani (21%) și de Baby Boomers, de peste 55 de ani (22%).

Românii apreciază comportamentul prietenos cu mediul

Întrebați ce atitudini își doresc să predomine în rândul românilor în anul 2035, 79% din respondenți prioritizează comportamentul prietenos cu mediul, în creștere față de cei care au oferit același răspuns în 2021 (64%). Cu toate acestea, empatia a fost menționată de un procent mai mic (29%) decât în 2021 (35%), cu diferențe similare pentru diversitate (29%, față de 35%), onestitate (41%, față de 48%), inițiativă (25%, față de 31%) și ambiție (16%, față de 31% în 2021).

Citește și: Reciclarea în UE, creștere de 50% în 16 ani. România, pe ultimul loc

„Trăim într-o perioadă istorică în care crizele par că nu se mai opresc. De la pandemie, război și crize energetice la cea mai complicată criză a generațiilor curente și viitoare: cea climatică.

Aflat la a doua ediție, studiul SIS despre percepțiile românilor asupra acestor crize ne arată că populația României, urban și rural, înțelege gravitatea și urgența identificării de soluții. Ne bucură să vedem că și în 2022, cea mai importantă atitudine a viitorului este aceea de a fi prietenos cu mediul și, coroborat cu alte rezultate, credem că putem construi un momentum al soluțiilor.

Climate Change Summit aduce la aceeași masă experți, autorități și antreprenori din peste 20 de țări pentru a mapa, dezvolta și finanța aceste soluții pentru viitor”, a spus Ciprian Stănescu, Președinte și CEO Social Innovations Solutions.

Sursa foto: FreeImagesLive