Săptămâna trecută, a fost prezentat oficial primul tren electric nou achiziționat în România. Trenul are șase vagoane, dotări de ultimă generație și poate atinge o viteză maximă de 160 km/h. În prezent, garnitura se află în faza de testare și certificare.
În timpul unui test efectuat pe traseul de la Centrul de Testare Făurei, trenul a fost lovit cu pietre de un grup de persoane în zona Periș, potrivit Știrile ProTV. Incidentul a cauzat pagube, trenul fiind acum în reparații. "O zonă afectată este destul de adâncă și continuă pe toată lungimea lui", a declarat Petruș Ivănuș, manager de testare și garanție, pentru sursa citată.
Trenul, aflat temporar în depou, este echipat cu băi moderne, prize pentru fiecare rând de scaune, locuri pentru bagaje voluminoase și încălzire în pardoseală. Capacitatea totală este de 350 de locuri, dintre care unul dintre vagoane este dedicat clasei I.
Deși trenul se află încă în faza de teste și certificare, reprezentanții companiei producătoare estimează că va intra în serviciul public până la sfârșitul acestui an. În total, România a achiziționat 37 de trenuri similare, restul urmând să fie livrate până la sfârșitul anului 2025.
Mentenanța acestor garnituri va fi asigurată într-un nou depou din București, pentru care au fost alocate 54 de milioane de euro. Garniturile vor circula între marile orașe din țară.