Stiri

O campanie socială care-și propune să încurajeze sortarea deșeurilor a fost lansată în Chișinău

5
min
5/10/2022

Organizatorii au subliniat faptul că urmare a campaniei își propun să recicleze, în fiecare lună, aproximativ 1000 tone de deșeuri.

O campanie socială care-și propune să încurajeze sortarea deșeurilor în rândul cetățenilor a fost lansată la 15 septembrie de Regia „Autosalubritate”, cu susținerea financiară PNUD Moldova și a Ministerului Mediului.

„Pe parcursul campaniei #eusortez, cetățenii vor fi informați despre o modalitate simplă de sortarea a deșeurilor. Aceștia vor fi încurajați să arunce resturile alimentare biodegradabile în sacul cu gunoi de culoare neagră, iar cele reciclabile, precum este sticla, hârtia sau plasticul în sacul de culoare verde. În prezent, în Republica Moldova există peste 3700 de gunoiști neautorizate.

Citește și: 750 de milioane de euro au plătit cinci mari companii petroliere pentru a beneficia de o imagine verde

Din cauza faptului că deșeurile au fost îngropate în sol de-a lungul anilor, în Republica Moldova nu mai există surse de apă potabilă. Aceasta este una dintre cele mai grave consecințe ale solului contaminat cu deșeuri aruncate în zone neautorizate”, a subliniat Vlada Vutcarău, președinta AO „Reciclare”.

Citește și: Reciclarea în UE, creștere de 50% în 16 ani. România, pe ultimul loc

În cadrul conferinței de presă, organizatorii au subliniat faptul că urmare a campaniei își propun să recicleze, în fiecare lună, aproximativ 1000 tone de deșeuri. „Această campanie este, în primul rând, pentru a pregăti cetățeni să facă o sortare mai eficientă. Avem scopuri ambițioase, dar trebuie să ne ajutăm reciproc. Așa vom contribui pentru o economie reciclabilă”, a precizat Igor Gârlea, director interimar Î.M. Regia „Autosalubritate”.

Sursa foto: PxHere