CSR

În urma unui studiu 76% dintre companii au crescut bugetele de CSR în anul 2021

4
min
2/11/2021

CSRMedia.ro, impreuna cu Valoria.ro, au lansat a 9-a Ediție a Studiului – Dinamica și Perspectiva Domeniului CSR din România.

Acesta este singurul studiu de pe piata autohtonă dedicat domeniului CSR care analizează tendințele domeniului pentru 9 ani la rand.

Rezultatele ediției curente indică o căutare firească a modalităților de răspuns a echipelor de CSR la provocările aduse de anul 2021.

În 2021, 68% dintre companiile respondente definesc responsabilitatea socială ca implicare în comunitate, 62% ca etică în afaceri, iar 54% ca strategie sustenabilă de business. Deși, la fel ca anul trecut, cele mai multe companii spun că se implică în CSR deoarece face parte din strategia lor de relații publice (55%), sunt mai multe cele care spun că sunt conduse în acest sens prin politica firmei (+5pp), precum și cele care spun că acționarii cer această implicare (+4pp).

Răspunsurile la această ediție arată că procentul companiilor care spun că au o strategie de CSR locală crește cu +14pp. Mai exact, 50% dintre companiile respondente, față de 36% anul trecut, spun că au o strategie locală de CSR pe care o implementează. În 2020, procentul companiilor care spun că au primit strategia de CSR de la firma-mamă scade de la 48% la 40%. De asemenea este de remarcat scăderea cu -6pp a companiilor care spun că nu au o strategie de CSR.

În 2021, 78% dintre companiile respondente, față de 68% în anul anterior (+10pp), spun că au un proces intern/extern pe care îl aplică pentru identificarea temelor relevante pentru CSR. Procentajul companiilor care spun că nu au un proces intern/extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie în domeniul CSR dar lucrează la asta scade de la 19% la 13% (-6pp). Acest rezultat denotă în continuare o maturizare a abordării domeniului CSR de către companii.

Față de anul trecut, numărul companiilor care urmăresc impactul CSR crește cu +11pp. Raportarea în conformitate cu standardele internaționale înregistrează o creștere +18pp, cea după sisteme de evaluare proprii scade cu -5pp, iar cea bazată pe evaluări oferite de parteneri scade cu -2pp. În anul 2021, 45% dintre companiile respondente, comparativ cu 27% în anul anterior, spun că au o raportare după standarde internaționale prin care urmăresc impactul activităților de CSR.

Bugetele de CSR care au crescut cu 20%-30%, sunt mai multe cu +15pp în 2021 față de 2020. Și nu sunt singurele care cresc. Vedem o creștere cu +19pp a companiilor care spun că bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10%-20%, și o creștere de +7pp a celor care sunt mai mari cu 5%-10% în acest an.

Bugetele de CSR cu valori mai mari de 10,000 de euro sunt în creștere de la 57% la 89% în acest an (+32pp). Creșterea procentuală cea mai mare o vedem la companiile care spun că au un buget de CSR între 200,000-500,000 euro (+14pp). Mai mult, vedem o creștere de +13pp a companiilor care spun că au bugete de CSR care depășesc 500,000 euro. Mai mult. 51% dintre companii derulează proiecte cu valoare medie de 10,000-50,000 euro în anul 2021. Numai 8% spun că valoarea medie a proiectelor lor este de peste 100,000 euro (-4pp).

16 este numărul mediu de proiecte de CSR derulate de companiile respondente în anul 2020. Totuși, 41% dintre companii, +31pp față de anul anterior, spun că derulează 11-20 de proiecte pe an.

Cele mai multe companii, 41% în 2020  vs. 10% în 2019, au derulat 11-20 de proiecte de CSR pe parcursul anului. Pe de altă parte, 25% (-15pp) spun că au implementat 1-5 proiecte, iar alte 16% (-19pp) au implementat 6-10 de proiecte anul trecut. Este de remarcat și faptul că avem 3% dintre companiile respondente care spun că au derulat peste 51 de proiecte de CSR în anul 2020.

Pe primul loc rămân companiile care derulează proiecte la nivel național (68% în 2020 vs. 70% în 2019). Companiile care fac proiecte de CSR la nivel regional trec pe locul al doilea (+10pp), iar cele care derulează proiecte la nivelul local trec pe locul al treilea, cu o scădere de -29pp. Cea mai mare creștere de +27pp o vedem la companiile care derulează proiecte la nivelul tuturor comunităților în care activează.

Studiul poate fi consultat la următorul link: https://www.csrmedia.ro/studiu-76-dintre-companii-au-crescut-bugetele-de-csr-in-2021/