Stiri

H&M intră puternic pe piața de reciclare a hainelor uzate

3
min
16/2/2023

Companie mixtă cu grupul german de reciclare Remondis.

H&M, al doilea cel mai mare retailer de modă din lume, a anunțat că a înființat o companie mixtă cu grupul german de reciclare Remondis pentru a colecta, sorta și vinde articole de îmbrăcăminte și textile folosite și nedorite.

Industria fast-fashion din care face parte H&M caută modalități de a-și reduce amprenta de carbon ca răspuns la cererile tot mai mari ale investitorilor de a-și asuma o mai mare responsabilitate față de mediu.

Vor prelungi viața a milioane de haine

Noua companie, deținută în proporție de 50-50, numită Looper Textile, își începe operațiunile în Europa și își propune să prelungească ciclul de viață a aproximativ 40 de milioane de articole de îmbrăcăminte în 2023, a precizat H&M într-un comunicat.

Poți citi și: Senatul promite facilitarea investiţiilor, dar şi simplificarea procedurilor de avizare pentru producția de energie verde (https://www.greennews.ro/article/senatul-promite-facilitarea-investitiilor-dar-si-simplificarea-procedurilor-de-avizare-pentru-productia-de-energie-verde)

„Sortare la infraroșu”

Looper speră să devină „un furnizor preferat de materie primă pentru companiile și inovatorii implicați în revânzarea și reciclarea textilelor”, a adăugat acesta.

Compania intenționează să testeze noi scheme de colectare și să implementeze tehnologii automatizate, inclusiv „sortarea în infraroșu apropiat”, a precizat H&M.

Grupul H&M a fost prima companie de modă care a lansat în 2013 o inițiativă de colectare a hainelor la nivel mondial și, prin intermediul diviziei sale de investiții H&M CO:LAB, a investit în companii care dezvoltă tehnologii care permit reciclarea textilelor. Inclusiv în România, clienții care aduc în magazinele H&M haine uzate în vederea reciclării primesc un voucher de cumpărături în valoare de 5 lei.


foto: Facebook/H&M