Stiri

EDUboost, un proiect de mediu adresat copiilor şi început în online, va ajunge la 40 de clase din Bucureşti în cadrul programului „Săptămâna verde“ din acest an

4
min
10/2/2023

Banii vin din sponsorizări private.

EDUboost se adresează, în general, copiilor între clasa a treia şi a şasea, podcasturile fiind ascultate mai ales de învăţători, care le recomandă ulterior copiilor.

Proiectul EDUboost există de trei ani, iar anul trecut a fost de asemenea implicat în activităţile din cadrul „Săptămâna verde“. Andra Cărbunaru şi Măriuca Mihăilescu, iniţiatoarele acestui proiect, care funcţionează sub umbrela „A fost odată“, merg frecvent în şcoli, unde le vorbesc copiilor despre mediu, adiacent podcasturilor pe care le postează online şi care abordează aceeaşi temă.

Poți citi și: Hidrocentralele în curs de execuție contestate de activiștii de mediu pot fi avizate mai ușor, a decis Senatul

Banii vin din sponsorizări private

„Avem 24 de episoade, cele mai multe având legătură cu sustenabilitatea, care nu include doar poluare sau reciclare, ci şi teme precum respectul pentru comunitate şi pentru cei din jur. Am vrut să explicăm, pe înţelesul copiilor, teme care par complicate.

Vorbim deja cu Ministerul Educaţiei pentru a omologa această secţiune, astfel încât să fie recomandată mai departe şi să ajungem în cât mai multe şcoli din ţară. Am organizat şi ateliere online, în perioada pandemiei, dar şi ateliere fizice ulterior, aşa cum facem şi în «Săptămâna verde»“, spune Andra Cărbunaru.

În pandemie, Andra Cărbunaru şi Măriuca Mihăilescu au colaborat cu peste 30 de şcoli din România, iar în format fizic au mers apoi în peste 20 de şcoli.

Celor două coordonatoare li se alătură şi colaboratori, în funcţie de nevoile care apar pentru noi podcasturi sau workshopuri în format fizic. „Avem un parteneriat cu Inspectoratul Şcolar din Bucureşti, care ne recomandă şi ne ajută să mergem în şcoli. Trei sferturi dintre ateliere sunt gratuite, pentru că noi primim sponsorizări, aşa că nu cerem bani şcolilor“, au arătat ele.

foto: Facebook/Mariuca Mihailescu