Life Style

Deschisă în prima zi de lockdown, o spălătorie ecologică are succes datorită abordării green

3
min
14/3/2021

Umerașe reciclate, renunțarea la sacii din plastic din procesul de ambalare și wet cleaning - fără solvenți chimici – un concept 100% verde în București!

România este țara specialiștilor și, cu toate astea, aproape niciodată nu încerci ceva nou fără o recomandare, fie că e vorba de un mecanic auto, un restaurant, o clinică medicală sau o curățătorie. Vrei să circuli în siguranță, să mănânci bine, să apelezi la cel mai bun doctor și să prelungești viața hainelor tale, mai ales în contextul actual, în care atenția pentru natură a urcat în top-ul grijilor noastre, cumpărând mai puțin și apreciind mai mult ceea ce avem. O asemenea recomandare am primit pentru Softwash, unde crezul green este aplicat cu strictețe de Ana Maria Stoica, o tânără pasionată de țesături, de calitate și de tot ce înseamnă protejarea mediului.

Anul trecut, în prima zi de lockdown, a deschis spălătoria ecologică și spune că... i-a purtat noroc. Cum reușește un mic business să funcționeze în vremuri în care altele se închid, este doar datorită muncii de dimineață până după program și prin respectarea regulilor care stau la baza mesajului unitar al Anei: cât de importantă este îngrijirea hainelor printr-un proces de spălare cu impact redus asupra mediului, dar și cu misiunea de a scoate toate petele: „Softwash este despre momentele în care te îmbraci și se vede că te simți bine în pielea ta și cu ce porți. Este despre rochia pe care o iubești și care, în ciuda micilor accidente, acum este tot fără pată. Cred că e important să învățăm cum să avem grijă și cum să prelungim viața hainelor noastre. Am plecat la drum cu intenția de a crea un brand care să transmită un mesaj unitar: cât de importantă este îngrijirea hainelor printr-un proces de spălare cu impact redus asupra mediului, dar și cu misiunea de a scoate toate petele și de a ne asigura că arătați și că vă simțiți minunat de fiecare dată. Cred în sustenabilitate și în a lucra cu respect față de mediul înconjurător, așa că am ales să folosesc cel mai recent proces de curățare ecologică apărut pe piață, acela de wet cleaning (spălare delicată). Tehnologia de astăzi ne permite să folosim apă și detergent în loc de solvenți chimici, ceea ce face din wet cleaning o alternativă ecologică la dry cleaning, iar pentru călcarea și finisarea hainelor am la dispoziție utilaje inovatoare, cum ar fi manechinul care calcă hainele cu abur în doar câteva minute, fără să le atingă”.

După ce a fost eliminat cel mai important poluator dintr-o spălătorie, Ana face tot posibilul de a reduce sau chiar de renunța definitiv la folosirea plasticului în ambalare, dar reciclează și umerașele metalice: „Una dintre ideile de la baza proiectului #softwash este să reducem și poate chiar să eliminăm plasticul pe care îl folosim în procesul de ambalare. Astfel, cred că vom fi prima curățătorie care implementează sacii textili refolosibili pentru ambalare, sac care se transformă foarte ușor într-o geantă în care clienții pot pune hainele pe care le aduc înapoi la noi, pentru curățat. Astfel, acest produs multifuncțional va elimina foliile de plastic folosite de obicei. Acum, pentru a nu ne îndepărta de conceptul nostru green, punem 2 sau chiar 3 produse sub aceeași folie, cu grijă pentru a-și păstra forma, iar hainele ambalate de voiaj sunt așezate frumos mai multe într-o pungă”.

Până la folosirea acestor saci de către toți clienții, la Softwash sunt reciclate umerașele. La returnarea hainelor, oricine poate duce umerașele metalice pe care nu le mai folosește, care fie sunt reutilizate în spălătorie, fie predate partenerilor specializați în reciclarea lor. „Anul trecut, pentru că am avut norocul (da, norocul) de a deschide Softwash în plină pandemie, am implementat conceptul de Pickup Tuesday prin care ridic săptămânal, în condiții de deplină siguranță pentru clienții mei, hainele pe care le igienizez și le returnez ulterior”, completează Ana Maria cu optimismul și atitudinea care i-au adus reușita în aceste vremuri, în care clienții se îndreaptă din ce în ce mai mult spre servicii green.