Solutii

Coca-Cola testează în Ungaria prima sticlă din hârtie

4
min
16/2/2021

Obiectivul este de a crea în viitorul apropiat o sticlă 100% reciclabilă, fără plastic, capabilă să împiedice evacuarea gazelor din băuturile carbogazoase.

Coca-Cola intenționează ca în viitor să elimine în totalitate plasticul din ambalajele sale. O companie daneză, The Paper Bottle Company sau Paboco, a realizat prototipul dintr-o carcasă de hârtie extra-puternică care conține tutuși o căptușeală subțire din plastic. Prototipul sticlei din carton reciclabil a fost prezentat pentru prima dată anul trecut în Bruxelles, iar acum intră în faza de testare în condiții reale. Coca-Cola vrea să vadă cum se comportă noul tip de ambalaj, precum și care este reacția publicului la acest tip de produs. Testele vor începe în Ungaria în câteva luni cu băutura vegetală Coca-Cola, AdeZ.

Obiectivul este de a crea în viitorul apropiat o sticlă 100% reciclabilă, fără plastic, capabilă să împiedice evacuarea gazelor din băuturile carbogazoase și, de asemenea, să nu pătrundă fibre din hârtie în lichid. Acest lucru ar reprezenta un risc de a modifica gustul băuturii sau ar putea dăuna, conform verificărilor de sănătate și siguranță. Giganții din industrie susțin planul, Coca-Cola având deja ca scop producerea a zero deșeuri până în 2030. Anul trecut, Coca-Cola, Pepsi și Nestle au fost clasați în top poluatori de plastic de către grupul Break Free From Plastic.

Cea mai dificilă parte a acestui proiect a fost crearea unei sticle cu structură capabilă să reziste forțelor exercitate de băuturile gazoase - precum cola și berea - care sunt îmbuteliate sub presiune. În plus, hârtia trebuie să poată fi modelată, pentru a crea forme și dimensiuni distincte ale sticlei pentru diferite mărci și să suporte imprimarea cu cerneală pentru etichete.

După mai bine de șapte ani de muncă în laborator, în această vară, compania va îmbutelia în Ungaria, 2.000 de sticle de suc de fructe Adez a Coca-Cola ce vor fi distribuite printr-un lanț de retail local. Vestea bună e că urmează și alți producători. Absolut, producătorul de vodcă, urmează să testeze 2.000 de sticle de hârtie a băuturii sale pre-amestecate de zmeură carbogazoase în Marea Britanie și Suedia. Și compania de bere Carlsberg construiește prototipuri ale unei sticle de bere din hârtie.

Chiar dacă aceste teste merg bine, sticlele de hârtie vorfi "un produs de nișă pentru o vreme", a declarat Fin Slater, editor digital la revista Packaging Europe. "Sticlele de plastic sunt încorporate în industrie, iar în multe țări sunt reciclate pe scară largă", a mai declarat acesta. „Extinderea pentru a înlocui acea infrastructură înseamnă un efort imens, dar sticlele din plastic sunt ieftine și eficiente - un alt motiv pentru care este probabil ca sticla de hârtie să fie utilizată în aplicații de nișă cu valoare adăugată la început".

Tetra Pak – cunoscut pentru cutiile sale de lapte și suc din hârtie și plastic, a reușit să realizeze o faptă similară la mijlocul secolului al XX-lea. "Există întotdeauna concurență cu privire la acreditările de sustenabilitate, dar acesta este un lucru sănătos", a spus dl Slater. „Fiecare inovație durabilă nu numai că depășește limitele în raport cu acel material de ambalare, dar crește presiunea asupra altor materiale pentru a crește reciclabilitatea și a reduce amprentele de carbon”.